בארץ

חתן פרס ישראל: כספי הזכייה שלי יעברו למשפחות שכולות ישראליות-פלסטיניות

הזוכה בפרס ישראל בתחום חקר הכלכלה והסטטיסטיקה, פרופ' יעקב ריטוב, אמר כי יעביר את 75 אלף השקלים אותם יקבל כמענק מהמדינה - לפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני. לדבריו, "הדרך היחידה להביא ביטחון לכולנו היא שכנות טובה, תקווה ושלום אינן מילים גסות". מנכ"ל הפורום: "מחווה אצילית"
מערכת ice |  1
פרופ' יעקב ריטוב (צילום פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, ן, מתוך אתר MIDAS)
חתן פרס ישראל בחקר הכלכלה והסטטיסטיקה, פרופ' יעקב ריטוב, הודיע הבוקר (חמישי) כי הוא צפוי להעביר את כספי הזכייה העומדים על 75 אלף שקל לפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני. הפורום אליו הועבר הועבר הפרס, מונה כ-750 משפחות ישראליות ופלסטיניות.
כמדי שנה, יקיים הפורום ביום הזיכרון טקס זיכרון בהשתתפות משפחות ישראליות ופלסטיניות. ריטוב הודה לוועדה על כך שבחרה להעניק לו את הפרס וייחס את החלטתו למלחמה המתמשכת בין ישראל לרצועת עזה: "בימים קודרים אלו קשה להאמין שעתיד טוב יותר הוא אפשרי", הסביר ריטוב.
 
"לכן, בחרתי לתרום את סכום הפרס לאלו הפועלים לייצר מציאות אחרת. חברי הפורום מאמינים שתקווה ושלום אינן מילים גסות - ושהדרך היחידה להביא ביטחון לכולנו היא שכנות טובה בין העם היהודי לעם הפלסטיני". את דבריו חתם עם המילים: "אין לנו ארץ אחרת".
יובל רחמים, מנכ"ל פורום המשפחות הישראלי-פלסטיני, הגיב לבשורה ואמר כי מדובר ב"מחווה אצילית": "בהחלטתו מפנה באומץ רב זרקור לסוגיה החשובה ביותר בחייה של מדינת ישראל – סיום הסכסוך בדרכי שלום ופיוס בין העם הישראלי לעם הפלסטיני. המתנה תאפשר לנו להמחיש לעוד ישראלים ופלסטינים שהפיוס הכרחי ואפשרי". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שמשווה ככה בין משפחות שכולות
    אנדר וויגין 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למשפחות מחבלים שלא יקרא לעצמו יהודי או ישראלי לפחות!!!!!!!!
    סגור