בארץ

ליברמן דורש מלפיד: "תפטר את הרב הראשי יצחק יוסף"

ליברמן קורא לפטר לאלתר את הרב הראשי הספרדי עוד בטרם תושבע הממשלה החדשה 
דוד זולדן | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן מפציר בראש הממשלה יאיר לפיד לזמן לשימוע ואף לפטר את הרב הראשי לישראל והראשון לציון הרב יצחק יוסף בעקבות אמירותיו על פסקת ההתגברות והגדלת קצבת האברכים. ליברמן קרא ללפיד לפטרו לאלתר עוד בטרם הקמת ממשלה חדשה.
ליברמן כתב בציוץ שהעלה כך: "הרב הראשי מתפקד כפוליטיקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות. יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה".
 
"זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו״מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה", הוסיף ליברמן.
המתקפה של ליברמן מגיעה בעקבות דבריו של הרב יצחק יוסף אמש בנוגע להעברת פסקת ההתגברות. הרב יוסף קרא לנצל את מספרם הגבוה של חברי הכנסת הדתיים והחרדים בקואליציה כדי "אולי לתקן את חוק מיהו יהודי".
"עכשיו רוצים לעשות חוק התגברות, איך זה נקרא מה שעושים עכשיו? יעשו חוק שאין דבר כזה בג"צ קובע, החוק קבע שיש רבני שכונות אורתודוקסיים וגמרנו. זו מדינה אורתודוקסית, לא רפורמית". הרב אמר את הדברים בהתייחסו לפסיקת בג"צ שלטענתו מנעה מינוי רבני שכונות אורתודוקסיים בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה