בארץ

בן גביר תחת לחץ כבד לרדת מהתיק לביטחון פנים

דווקא תומכיו של בן גביר מזהירים אותו מפני התיק לביטחון פנים מחשש שיוגבלו סמכויותיו והוא לא יצליח להוציא לפועל את תכניותיו היומרניות. בן גביר לא מתרגש מהביקורת והולך עד הסוף
דוד זולדן |  3
איתמר ואילה בן גביר (צילום יונתן זינדל פלאש90)
יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ממשיך לסמן את התיק לביטחון פנים כיעד מוצהר ומפגין נחישות להילחם על התיק עד הסוף למרות הלחצים מבית. בסוף השבוע גברו הלחצים על בן גביר לרדת מהתיק מחשש שיוגבלו סמכויותיו והוא לא יצליח להוציא לפועל את תכניותיו היומרניות. בן גביר מצדו טוען בפני מבקריו כי התחייב בקמפיין על ביטחון אישי והוא רואה עצמו מחויב למילה שלו ולהבטחותיו לציבור.
 
ובאותו הקשר, מפכ״ל המשטרה לשעבר, רב ניצב משה קראדי, שוחח אמש ב"שבתרבות" באולם גולדה בפתח תקווה עם משה נסטלבאום והתייחס לחשש שקיים אצל גורמים במשטרה לקראת מינויו האפשרי של איתמר בן-גביר לשר לביטחון פנים. "מפכ״ל עם עמוד שדרה חזק הרבה יותר מהשר לביטחון הפנים", ציין קראדי.
הוא הדגיש כי מי שאחראי על חלוקת האמצעים במשטרה הוא המפכ"ל ולא השר לביטחון פנים. בנוגע לסמכויות שבהן מחזיק השר, ציין קראדי כי תפקידו הוא לייצג את המשטרה כלפי חוץ ולדאוג לה לתקציבים. עוד הוא הוסיף כי סמכויותיו של השר מסתכמות בחתימה על קידומם של קצינים מדרגת ניצב משנה ומעלה, וחתימה על תעודות חיסיון.
לאחרונה דווח כי במידה שימונה לתפקיד, בן גביר צפוי לדרוש תוספת של חמישה מיליארד שקלים לתקציב המשטרה, על כך אמר המפכ"ל לשעבר כי "הסיכוי לכך הוא קטן מאוד". עוד הוא ציין כי המחסור בשוטרים גורם לפגיעה בכושר ההרתעה של המשטרה. לדבריו, מספר השוטרים לכל אזרח בישראל, קטן משמעותית בהשוואה למדינות אירופה וארצות הברית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    The
    ???? 05/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    The
    סגור
  • 2.
    סמרטוטי הלשעברים
    גרי 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחת הפעולות הראשונות שבן גביר צריך לעשות היא להרחיק את כנופיית ״ הלשעברים״ מהשפעה על המתרחש במשטרה . הם אלו שסיכלו את מועמדות גל הירש ולא ברור מדוע המערכת הפוליטית והמשפטית מתיחסת לאסופת הנכשלים שנדחקו כ״א על פי כשלונו האישי מהמערכת . האנשים הללו רעים למערכת המשטרתית ודרדרו אותה לתחתית . כל מועמד טוב או כל קצין ישר במשטרה הם דאגו לחתור תחתיו או לפסול אותו מתפקיד בעל השפעה
    סגור
  • 1.
    אני דווקא בעד שיתמנה, כך תתגלה ערוותו ברבים
    חלוציים 11/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פעם מגיע מטאטא חדש. הפעם רוצה להגיע מטאטא עם פקק על הראש. לנהל את בטחון הפנים רק על פי הדחפים באזור החלציים זו לא תהיה תבונה.
    סגור