בארץ

"פירוק משרד החינוך הוא מכירת החיסול של ערכי המדינה"

ח"כ משה (קינלי) טור-פז‎‎ מ"יש עתיד" בביקורת קשה על ניהול המו"מ להקמת הממשלה מצד נתניהו "החלש והסחיט", ומכנה אותה "ממשלת הקצוות הקוטבית ביותר שראינו מקום המדינה"
מערכת ice | 
ח"כ משה (קינלי) טור-פז (צילום מרים אלסטר, פלאש 90)
ח"כ משה (קינלי) טור-פז‎‎ מ"יש עתיד" מותח ביקורת חריפה על צורת הקמתה של ממשלת נתניהו החדשה והעברת הסמכויות הסיטונית ממשרד אחד למשנהו: "נדמה שהכל כשר והכל כשיר בדרך להרכבת ממשלת הקצוות הקוטבית ביותר שראינו מקום המדינה".
בטור אישי ל"מעריב" טוען ח"כ טור-פז כי הסיבה שהמשא ומתן להקמת הממשלה אורך כל כך הרבה זמן, היא שנתניהו "חלש, לחיץ וסחיט". שותפיו מבינים שהוא מעוניין בסיום משפטו, ולכן סוחטים אותו, כותב הח"כ.
 
בדרך לממשלה קורע נתניהו את המגזר הציבורי וגורם לפגיעה ישירה בשירות שיקבלו אזרחי ישראל, גורס ח"כ טור-פז, "אבי מעוז, שיוצא נגד להט"בים ובעד החלשת מעמד האישה, יקבל לידו את מפתחות החינוך הממלכתי בישראל. בצלאל סמוטריץ' קיבל גם את האחריות על החינוך הממלכתי־דתי. ההשלכות של זה על הציבור הדתי בישראל הן עצומות. אדם שמייצג רבע מהציונות הדתית מקבל אחריות על כלל חלקיה הליברליים והמיינסטרימיים. הוא יקבע מי ילמדו, מה ילמדו וכמה יתוקצבו".
גולת הכותרת עם ההשלכות ארוכות הטווח המהותיות ביותר של הקמת הממשלה, לטענת ח"כ טור-פז, היא החינוך החרדי. "ישנה תמימות דעים בקרב הרוב הדתי והחילוני על חשיבות לימודי הליבה ועל הצורך בהשתלבות מיטבית ומהירה של המגזר החרדי בשוק העבודה. זו השתלבות שלא תצלח ללא בסיס ידע הנלמד בשנות היסודי ובתיכון. בקואליציה היוצאת הייתה לי הזכות לקדם את תוכנית לימודי הליבה שיזמה וקידמה חסידות בעלז. כעת, במשא ומתן הקואליציוני, החינוך החרדי יעבור לסמכות אחד השרים מהמפלגות החרדיות. מה הם יעשו איתו? תחושה מבוססת ששוב נראה הגדלת תקציב והקטנת למידה".
ומסכם ח"כ טור-פז: "אני נוהג לציין תמיד שהכל מתחיל בחינוך. פירוק משרד החינוך הוא מכירת החיסול הפומבית של ערכי המדינה. איך זה ייגמר? ימים יגידו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה