בארץ

אפרת רייטן: "ייתכן שאנו ניצבים בפני חורבן בית שלישי"

בריאיון לוחמני ל-ice, ח"כ אפרת רייטן (העבודה) מצודדת כוונות: "אנחנו נעשה כל דבר וכל מעשה כדי למחות נגד הצעדים שהם בגדר הפיכה משטרית". רייטן מזהירה כי: "הקואליציה המסתמנת נבנית על אדנים ויסודות רעים מאד שעלולים למוטט את כל הבית"

דוד זולדן |  20
אפרת רייטן (צילום אופיר אייב)
אפרת רייטן מכהנת כיו"ר ועדת העבודה והרווחה וחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה ובעברה שחקנית ומנחת טלוויזיה ובעיקר כוכבת הילדים של שנות התשעים, וכמו כן, עורכת דין ושותפה באחד משלושת המשרדים הגדולים בישראל. בריאיון ל-ice סודקת רייטן את דמותה המתעתעת, המשדרת נעימות וחיוך שובה לב ומציגה פן אחר באישיותה. רייטן מסרבת להביט בעיניים כלות בסולם הערכים ההפוך שהשתנה באבחה אחת ומחליטה שלא לעמוד מנגד ולצאת לפעול: "לא ניתן שיקרה כאן מה שקרה לדמוקרטיה במדינות כמו פולין והונגריה, משטרים לא דמוקרטיים שעלו בצורה דמוקרטית", מבהירה רייטן ומחדדת עמדות: "אנו עוסקים היום בארבעה חוקים שמבטאים עיגון של שחיתות לחוק יסוד, הפיכת המשטרה לפוליטית ופירוק משרדי הממשלה. אלו חוקים פרסונליים ובלתי מוסריים שלא זאת בלבד שיפגעו באמות המוסר של החברה בישראל, אלא גם ישפיעו באופן בלתי הפיך על עתידה".
באופוזיציה נשמעים קולות לפתוח במרי אזרחי נגד הממשלה החדשה. את לא חוששת שמהלך כזה עלול להוביל למלחמת אחים?
"לצד תחושת האחריות שלי והרצון לישראל מאוחדת, יש לי הבנה ברורה שהממשלה העתידית מבצעת צעדים שעומדים לפגוע באורחות החיים ובזכויות הכי בסיסיות וטבעיות שלנו. המשמעויות האמתיות והמהותיות של כל אחת מהצעות החוק שהונחו על השולחן, ועל אחת כמה וכמה על המשמעות שלהן יחד מערערות את עמוד השדרה של מדינת ישראל שהחזיק אותה משך כל שנות קיומה. אז עם כל השאיפה שלי לישראל המאוחדת, אני לא יכולה שלא לצאת למאבק ללא פשרות על עתיד המדינה  ועתיד ילדינו".
 
האם את מצדדת במרי אזרחי בלתי אלים?

"יהיה כאן מאבק על אופייה של המדינה. ללא ספק. אין אפשרות לעצום עיניים. אני חלק מציבור רחב מאד שמרגיש מותקף באופן קיומי וכנגד כל הערכים והאמונה שלנו. לא ניתן שיקרה כאן מה שקרה לדמוקרטיה במדינות כמו פולין והונגריה, משטרים לא דמוקרטיים שעלו בצורה דמוקרטית. הזכות להפגין, למחות וחופש הביטוי הן מהזכויות הבסיסיות בכל מדינה דמוקרטית ואנחנו נעשה כל דבר וכל מעשה כדי למחות נגד הצעדים שהם בגדר הפיכה משטרית. אין להקל ראש בכוחו של הציבור לשנות דברים ומי שצריך להיות מודאג זה ראש הממשלה הנכנס נתניהו כי כבר נוכחנו שהציבור הצליח להביא לשינוי השלטון לפני כשנתיים".
 
למרות שממשלת נתניהו השישית היא עובדה מוגמרת, באופוזיציה מנסים לעכב את הקמת הממשלה החל מסאגת יו"ר הכנסת ועד למינוי השרים כולל חוק דרעי. מה אתם מנסים להרוויח בזה, הרי לא תוכלו לעצור את השבעת הממשלה?
"הקואליציה המסתמנת נבנית על אדנים ויסודות רעים מאד שעלולים למוטט את כל הבית, כי ככה זה כשהיסודות עקומים. 4 חוקים שמבטאים עיגון של שחיתות לחוק יסוד, הפיכת המשטרה לפוליטית ופירוק משרדי הממשלה. אלו חוקים פרסונאליים ובלתי מוסריים שלא זאת בלבד שיפגעו באמות המוסר של החברה בישראל, אלא גם ישפיעו באופן בלתי הפיך על עתידה. מול אלה, אנחנו נאבקים. נפעל בכל הכלים הפרלמנטרים והמשפטיים שיש לנו, ונעשה הכל בלי כל מורא כדי להשמיע את קולנו בכל זירה תקשורתית וציבורית. נלחם על כך ששומרי הסף לא יבוטלו אלא יתחזקו, כדי להגביר את כושר ההרתעה והביצוע שלהם וליצור כלים שיקלו עליהם להתמודד עם השחיתות הציבורית המסוכנת".
כמי שכיהנה בוועדת העבודה והרווחה מה הפתרון לצמצם תאונות עבודה שלצערנו המספרים מדווחים על מגמת עליה?
"בתפקידי כיו"ר ועדת העבודה והרווחה הקמתי ועדה משנה ייעודית בנושא החשוב הזה בראשות אוסמה סעדי. תפקידה של הוועדה היה לקדם את התיקונים הנדרשים בענף הבניה בהמשך להמלצות דוח מבקר המדינה, ולאור הצורך הברור שנדרש באכיפה ע"י עיצומים כספיים על מפירי הבטיחות בעבודה ועל הגדלת מס' המפקחים שלוקה בחסר היום. אני מצרה שהכנסת הקודמת התפזרה בטרם הצלחנו לממש את הרעיונות והמסקנות של דיוני הוועדה ייתכן וניתן היה להציל חיים כפשוטו".
 
 האם החברה הישראלית מתפוררת ואנו ניצבים בפני חורבן בית שלישי?
"לא ניתן להתעלם שהאפשרות לחורבן בית שלישי קיימת לאור כל הצעדים, המהלכים והצהרת הכוונות של הקואליציה העתידית. אנחנו במרכזו של צומת קריטי בחייה של מדינת ישראל. כאשר יש נרמול של מעשי שחיתות והחברה כבר מקבלת באדישות שמנהיגיה מושחתים, כשחוקי יסוד מדוללים ומשתנים כדבר שבשגרה, וכשחלקים בעלי אופי משיחי וקיצוני מתוך הקואליציה העתידית פועלים במלוא המרץ לבצע הפיכה משטרית שכוללת ביטול סמכות השיפוט והפיקוח של בג"צ, העולם כולו מסתכל עלינו בדאגה כנה וכך גם חלקים נרחבים בציבור הישראלי. לא בכדי כבר ועוד בטרם הקמת הממשלה ה-37 רואים המונים ברחובות ומשוגרים מכתבי התראה מראשי רשויות, אנשי עסקים, הורים, מנהלי בית ספר ועוד רבים. קווי היסוד של הממשלה הבאה בעלי אופי של דיכוי וקלון ואני כבר שומעת אנשי ימין שאומרים בשקט שלא לזה הם פיללו. לא לקיצוניות, לא להדרה, לא לרמיסת זכויות, לא לסכנה הביטחונית והמשמעות ההרסנית על הכלכלה הישראלית".
נשמע שמעולם לא היית פסימיסטית יותר
"אני מאמינה ברוח האדם ויודעת שלא ניתן לדכא את האמת וערכי הצדק והמוסר. לפיכך אני רואה את האפשרות שבתום המאבקים נצליח למצוא את הדרכים לשמור על כל והכל אך לא ממניעים של כוח ושררה ולא ממניעים של פחד ממשפט או מדין, אלא אך ורק למען ולטובת עתיד מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    השמלאנים אפילו לא יודעים מה זה בית שלישי גג ראשון (ל"ת)
    אנטי בולשביק 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 11.
    צודקת ומבטאת היטב את הציבור שלה (ל"ת)
    נכון 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • לציבור "שלה" היא קוראת קהל... ויש לה אולי 100 תומכים גג (ל"ת)
    אשכנזים מבוגרים 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • קהל זה בגלל שהיא שחקנית ורגילה לעשות הצגות לקהל (ל"ת)
    הקהל שלה קטן מאד 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    "חורבן בית שלישי" אמרה גולדה מאיר במלחמת יום הכיפורים (ל"ת)
    רייטן מניפולטיבית 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    אפרת רייטן: "ייתכן שאנו ניצבים בפני חורבן בית שלישי"
    פסיכיאטר 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    מייעץ לגשת בבקשה לטפל בהפרעת פניקה + להפסיק להסית את האזרחים ברמה אפוקליפטית.
    סגור
  • זה משפט של מלחמת כיפור 73... חושבת את עצמה גולדה מאיר? (ל"ת)
    הגזימה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 8.
    שחקנית היסטרית לא אשכח איך ביימה בכי בוועדה הכושלת שלה
    היסטריה ערוץ הילדים 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    10 3
    גם משקרת ש"חוקקתי חוקים לפצועי צה"ל" ו"מקבלת הודעות מהלומי קרב" ... כשבזמנה התאבדו 17 הלומי קרב. שחקנית גרועה עם עצבים רופפים אישה הזויה ברמות.
    סגור
  • אמרה להלומי הקר שהם ממש כמו טרוריסטים. אח"כ התנצלה
    נכה מלחמה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אישה הזויה, כוחנית על כלום. טוחנת מים ועושה הופעות כמו בפסטיגל. כישלון מוחלט. פה גדול
    סגור
  • 7.
    היא צודקת. אנחנו בדרך התלולה לחןרבן בית שלישי.
    אלה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    2 6
    היא לא מרעילה . היא מודאגת וכל מי שמגיב פה כאילו זה שמאל שמביא את החורבן לא מבין מהי דמןקרטיה.!! משטרה לא יבולה להפוך לשמטרה פרטית של שר. נקודה. בדצ תפקידו לשמור על אזרחי ישראל נגד שלטון דורסני.כל מי שבעד בוחדוזר עם בדצ לא מבין שיום אחד זה יפגע בו אישית. בורות להסכים למהלכים המסוכנים הללו. ביבי ככ סחיט יותר מתפוז
    סגור
  • היסטרית ומסיתה ברמות של כיתה א. ילדותית וחסרת מנהיגות. (ל"ת)
    פלקט 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 6.
    לא צריך שתבוצע הפיכה במשטרה? (ל"ת)
    אני רק שאלה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • שאבין, אתם בעד הפיכות ואנרכיה? (ל"ת)
    מה קורה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 5.
    הגמל אינו רואה את דבשתו - אנשי תקשורת לא מתאימים להנהגה
    רמץ 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    משהו בדי.אנ.איי של נבחרי ציבור שבאים מהתקשורת לקוי, פגום ואינו מתאים להנהגה והם לא מבינים. באופי המקורי של אנשי תקשורת שבוחרים לרוץ לכנסת יש כשל חיסוני נרכש שמונע מהם להיות מחוקקים או שרים. משהו דפוק אצלם. קשה להסביראבל העובדות מדברות בעד עצמם דרך כול הכשלונות המזעזעים: יחימוביץ, רוזנטל, לפיד, הורוביץ, שלח, תמנו שטה, רייטן, מיכאלי ושאר השמות של "נבחרים" שבאו מהתקשורת. בודדים מאוד הצליחו אבל בסופו של דבר כולם נשרו כיון שאין להם שום יכולת נתינה, יוזמה, אחריות וכול מה שנדרש ממנהיג. אנשי תקשורת אמרנו??
    סגור
  • 4.
    היא פשוט מחלה צמאת רעל ופרסום כלום חיובי אין בה (ל"ת)
    אובמה משיח השמאל 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    9 4
    סגור
  • נוראה. מחצינה מצבים. מגזימה. נשמעת רעה ומתוסכלת. אכזבה (ל"ת)
    מיה 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 3.
    ותודה למפלגת העבודה שלא רצה עם מרצ (ל"ת)
    מ מיכאלי 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 2.
    שיכורה ומעורערת מרעילה את כולם עם דת השמאל המשיחית
    אובמה משיח השמאל 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    4 5
    יאיר מור ונדב יודאן ראט אייל מאיפה אתם מפיצים את כל הזבל והרעל הזה
    סגור
  • 1.
    הגברת רייטן רצינית ,יסודית כדאי שתנהיג את המפלגה
    ישראלי 12/2022/19
    הגב לתגובה זו
    5 9
    יש אור בקצה המנהרה של מפלגת העבודה והיא אפרת רייטן ,המפלגה צריכה דמות שלא מעוררת אנטגוניזם ,דמות רצינית ויסודית . כדאי לבנות על זה עכשיו ולהציל את המפלגה ואת חלקים מהמדינה .
    סגור
  • רק מאבקי כח בראש שלכם. אין כלום רק כסאולוגיה מערכניקיית (ל"ת)
    מי מעוררת אנטיגוניזם 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור