בארץ

פוענח הפיגוע הכפול בירושלים בחודש שעבר

המשטרה והשב"כ הודיעו היום (שלישי) כי הצליחו לפענח את הפיגוע הכפול בו נרצחו שני ישראלים בחודש שעבר. איסלאם פרוח סטודנט ממזרח ירושלים הוא המחבל
מערכת ice | 
המחבל (צילום פייסבוק)
פוענח פיגוע המטען הכפול בירושלים מחודש שעבר בו נרצחו שניים – אריה שצ'ופק וטדסה טשומו. המשטרה והשב"כ הודיעו היום (שלישי) שהמחבל, איסלאם פרוח בן 26, תושב מזרח ירושלים, נעצר לפני כשלושה שבועות והיום הגישו נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום.
על פי המידע שנחשף, פרוח פעל לבד ואין לו עבר פלילי או ביטחוני. הוא למד באינטרנט כיצד להכין מטעני חבלה. בחקירה עלה כי פרוח הכין מטען נפץ שלישי כדי שיוכל לפוצץ אותו כשגורמי ההצלה יגיעו לזירת הפיגוע, אך בעקבות תקלה טכנית לא הניח אותו בזירת הפיגועים.
 
מחקירת האירוע מתברר כי יומיים לאחר הפיגוע, כוחות הביטחון הבינו שהמחבל הגיע לזירה רכוב על אופנוע ובסריקות האופנוע אותר בנחל אוג ובסמוך נמצאו ממצאים ראשונים שהוביל לפרוח. ב-29 בנובמבר, לאחר מאמצי חקירה רבים פרוח נעצר על ידי הימ"מ במקום עבודתו במישור אדומים.
פרוח הינו סטודנט להנדסת מכונות במכללת עזריאלי בירושלים ומגיע ממשפחה מבוססת כלכלית של רופאים ואינו מזוהה עם אף ארגון. הוא הודה בחקירתו ולקח אחריות על הפיגוע, אך לא התנצל.
במהלך החקירה נעצר אחד מחבריו, חאמד עותמאן בן ה-23, בחשד לתכנון פיגוע באמצעות חגורת נפץ. יש לציין מדובר בפיגוע בשלבי תכנון ראשוניים ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה