בארץ

הצעת חוק חדשה: לבוש לא צנוע בכותל יגרור קנס של 10 אלף שקל

שר הדתות מיכאל מלכיאלי וחבר הכנסת אוריאל בוסו הגישו הצעת חוק חדשה במסגרתה הם קוראים לעונש מאסר של חצי שנה לאלו המגיעים בלבוש לא צנוע לכותל או לחילופין לתשלום קנס של 10 אלף שקלים, וזו רק ההתחלה
מערכת ice |  2
מתפללים בכותל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בזמן שרובנו עסוקים במחאות נגד הרפורמה המשפטית, או במחאות על המחאה, חבר הכנסת ממפלגת ש"ס, מיכאל מלכיאלי, הגיש הצעת חוק חדשה-ישנה על שולחנה של הכנסת ה-25, אשר דורשת להסדיר את נושא הצניעות בשטח הכותל המערבי.
על פי אתר 'כיפה', מדובר בהצעת חוק שכבר הוגשה על ידי אותו ח"כ בכנסת הקודמת, אך לא התקדמה. על פי ההצעה החדשה, לה שותף הפעם הח"כ אוריאל בוסו, אלו שיגיעו לכותל בלבוש שאינו צנוע יקנסו ב-10 אלף שקל או ירצו עונש של שישה חודשי מאסר. 
 
יתרה מכך, הצעת החוק מפרטת אילו מעשים יהיו אסורים בחוק: עריכת טקס דתי לא על פי מנהגי המקום, נגינה והשמעת מוזיקה ללא אישור מראש, עישון, תפילות מעורבות, עריכת טקסי הוצאת ספר תורה וקריאה בו בעזרת נשים, כמו גם תקיעה בשופר, התעטפות בטלית והנחת תפילין.
נשות הכותל כבר הגיבו להגשת הצעת החוק הזו והצהירו כי מדובר ב"יום שחור למדינת ישראל". לכך הוסיפו ש"הצעת החוק השערורייתית והנוראית לא רק מתעלמת באופן מכוון מפסיקת בית המשפט המחוזי שקבע שתפילת נשות הכותל היא מנהג המקום וכי מותר לנשים להניח תפילין ולהתעטף בטלית בכותל, היא למעשה מוציאה אל מחוץ לחוק את תפילת נשות הכותל ואת תפילות הזרמים הליברליים. אנו חשות בושה גדולה שבכנסת ישראל מונחת הצעת חוק שמטרתה לפגוע במיליוני יהודיות ויהודים ברחבי העולם ולהדיר אותם מהכותל. כנסת ישראל מוציאה הלכה למעשה גט כריתות לזרמים הליברליים ולנשות הכותל ומנתקת את הקשר עם יהדות התפוצות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פרץ 6 כפר סבא
    עדנה מינץ 01/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לבוש צנוע בכותל אינסוף לחוקי ם המורדים בכנסת
    סגור
  • 1.
    הכותל זה רק אבן ,הדת זה בלב ולא בכח של פרימיטיבים
    ישראלי 01/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בדת היהודית אסור לקדש קברים ולא מצבות .זה למעשה כומו לקדש פסל . הצנחנים שנכבשו את הכותל חלקם הגדול היו קיבוצניקים של מפלגות השומר הצעיר .ולא חסידי ש"ס . אלוקים יעניש את מנשקי האבנים והקמעות מכיוון שזו עבודת אלילים . אני מקווה שביבי והליכוד יצביעו עבור חוק זה וכך הם יחסלו את המעט שנשאר לאחדות העם והגולה . אני מצר של חסידות ואני לא עולה להר הבית מכיוון של יהודי אסור לעלות לשם מכיוון שלא ידוע היכן קודש הקודשים . בכתל יש רב בשם רבינוביץ שעושה מסחרה מהכותל .
    סגור