בארץ

המנכ"לים נגד רפורמת הליכוד: "פגיעה במשק"

עשרות מנכ"לים לשעבר במשרדים ממשלתיים פרסמו מכתב בו הביעו את התנגדותם לרפורמה המשפטית בהובלת שר המשפטים יריב לוין
מערכת ice | 
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עשרות מנכ"לי משרדי ממשלה כלכליים לשעבר פרסמו היום (שני) מסמך בו הביעו את התנגדותן למהפכה המשפטית. לטענת החותמים פגיעה באיכות מוסדות השלטון היא כמעט בלתי הפיכה. הסיבה לכן היא ש"מוסדות פוליטיים וכלכליים מזיקים נוטים להנציח עצמם לאורך עשורים רבים".
לצד מנכ"לים ממשלות המזוהות עם השמאל, אל רשימת החותמים הצטרפו גם , מנכ"לים ומנכ"ליות רבים שעבדו בממשלות נתניהו השונות. לטענתם: "ההערכה והיציבות שלה זוכה הכלכלה הישראלית נובעת בין היתר מעצמאות הרשות השופטת והשירות הציבורי, ופגיעה בהם והורדת איכותם, תוביל לפגיעה בכלכלה הישראלית, להורדת דירוג האשראי, ולקשיי גיוס הון בענף ההייטק".
בהמשך המכתב ציינו המנכ"לים כי: "הפגיעה ביכולת הממשלה ובחברות במגזר העסקי לגייס מקורות מימון תוביל לירידה בהיקף ההשקעות, וזו תפגע בראש ובראשונה בענף ההיי-טק הישראלי, קטר הצמיחה של המשק".
 
 כמו כן נכתב "פגיעה זו צפויה להתעצם לנוכח המשבר המסתמן בענף, והאפשרות שחברות היי-טק יעתיקו את מרכזיהן אל מחוץ לגבולות המדינה. זאת ועוד, השילוב בין פגיעה בענף ההיי-טק לבין פגיעה בזכויות הפרט עקב היחלשות מערכת המשפט צפוי גם להוביל לתופעה של 'בריחת מוחות' – הגירה בעלת השלכות על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה