בארץ

סופה מטורפת מגיעה לישראל: אלו ההנחיות של משרד הבריאות

בשל מזג אויר חורפי כתוצאה ממערכת "ברברה" משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט במספר פעולות חשובות על מנת להמנע מנזקים בריאותיים
מערכת ice |  7
מזג אוויר גשום (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מוכנים לסופה שעוד לא ראיתם כמותה? בשל מזג אויר חורפי כתוצאה ממערכת "ברברה" הצפוי בימים הקרובים המשלב תנאים של משבי רוח עד 100 קמ"ש גשם וקור, במשרד הבריאות רעננו היום (ראשון) את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט  במספר פעולות חשובות על מנת להמנע מנזקים בריאותיים לכלל הציבור.
חשוב לציין כי יש לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם. בעת השהות בבית - יש להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף. חימום - חימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות בקירוב, שאינה פחותה מ- 21 מעלות  ולדאוג ללחות האוויר בחדר, כדי להימנע מאויר יבש.
 
יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו'). שתייה - בכמות מספקת (10 -8 כוסות שתייה ליום, אלא אם יש מגבלה רפואית מפורשת). להימנע משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול. ארוחות - יש להקפיד על ארוחות קלות יחסית לעתים קרובות ( 5-6 ביום) ולהימנע מארוחות כבדות. כאשר שתיה ואוכל חמים מסייעים לשמור על חום הגוף. 
מקרים בהם יש להתייעץ עם הרופא המטפל: נטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור. (תרופות שמשפיעות על מצב הערנות, כמו תרופות שינה, תרופות נגד דכאון, תרופות מסוימות נגד כאבים ועוד.) וכן,  מצבי בריאות שעלולים להגביר סיכון לקור. (מחלות לב, בהן הקור יוצר עומס-יתר על תפקוד הלב, מחלות ריאה, באנשים עם ירידה קוגניטיבית/דמנציה שמתקשים לטפל בעצמם ועוד).
קשישים המתגוררים לבד: יש לשמור על קשר ולדאוג לביקורים בבית של בני המשפחה, חברים, שכנים, או מתנדבים - לפחות פעם ביום. כיצד מבקר יכול לזהות אצל קשיש ירידה בחום הגוף (היפותרמיה)? ניתן לראות שהבית קר והקשיש ירוד בפעילותו יותר מהרגיל.
עם זאת, בשלבים ההתחלתיים של ירידת חום הגוף – עלול להיות קושי בזיהוי הבעיה: הקשיש הסובל מקור לא ירעד ולא יתלונן על תחושת קור. מדידת חום במדחום הביתי עלולה לא לזהות את הבעיה –היות והוא מיועד למדוד עלית חום. אם יש חשד לירידת חום הגוף (היפותרמיה), על סמך מגע עור קר, שינוי בצבע העור, ירידה בערנות, מצב בלבולי, שינויי בנשימה ועוד -  יש להזעיק מיד עזרה רפואית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כתבה מלפני שבוע ! נפלתם על הראש ? (ל"ת)
    מירי 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    " מטורפת "
    אבי 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולה גשם
    סגור
  • 5.
    "מטורפת" שזו לא מילה!
    בורלא 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסופה "המטורפת" הזו תכנס לדפי ההסטוריה ובעיקר לדפי ההיסטריה.
    סגור
  • 4.
    ביז דיס
    מורי 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה סופה ואיפה כל שנה אומרים אותו הדבר ומתחילים להפחיד את האנשים ועל מה כמה טיפות גשם בשבילכם סופה ורוח שבקושי מגיעה ל30 קמ"ש מתחילים להגיד 100קמש ושטיות שלכם
    סגור
  • 3.
    וואלה היה בקטנה
    וואלה 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איכזבתם כרגיל
    סגור
  • 2.
    רוצו להתחסן. מועיל נגד רעידות אדמה (ל"ת)
    נורמן 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    מטורפת משהו הזוייי
    ברברה 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ברברה בכלל לא ברברית
    סגור