בארץ

המומחים המקומיים על רעידת האדמה: זה המהלך שיכול להגן עלינו

בעקבות רעידת האדמה שפקדה את ישראל היום בשעות הבוקר המוקדמות, מקבץ מומחים בתחום הבנייה מביעים את דעתם ומזהירים מפני המיגון החסר שקיים בבתים ברחבי הארץ 
מערכת ice | 
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
זמן קצר לאחר שפקדה את ישראל רעידת אדמה קצרה וחזקה, שהגיעה כתוצאה מרעידת אדמה חמורה בטורקיה, המומחים בתחומי הבינוי והנדל"ן בארץ מביעים את דעתם על המוכנות של ישראל להתמודד עם רעידות אדמה חמורות יותר. 
רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים ובעלי קבוצת "מזרחי ובניו", התייחס ואמר: "האדמה בטורקיה רועדת עם המוני נפגעים ואילו אצלנו עסקים כרגיל, זאת למרות שהרוב המכריע של הבניינים בישראל הינם נטולי ממ"דים או אפילו מקלט נגיש. זהו אתגר לאומי ממדרגה ראשונה לממשלת ישראל ולרשויות המקומיות, כי אם חלילה מוקד רעידת האדמה היה אצלנו, אזי היו רבבות נפגעים ונזק במיליארדים רבים שהיה מחזיר את כלכלת ישראל אחורה בעשרות שנים".
 
צאלה רוזנבלום עמור, משנה למנכ"ל חברת מ. אביב, הוסיפה לכך: "אני קוראת לכל 80 העיריות במדינת ישראל ללכת בעקבות עיריית ירושלים שהעניקה במהלך השנתיים האחרונות עדיפות להתחדשות עירונית בכל בשכונות הוותיקות נטולות הממ"דים, כולל קיצור הליכים ליזמים והקבלנים. רק מהלך שכזה יוכל להבטיח את שלומם של אזרחי מדינת ישראל בבוא יום פקודה".
אייל בהרי, מנכ"ל צים בהרי נדל"ן מקבוצת עדי צים אחזקות, התייחס גם הוא: "המפתח להגדלה ניכרת של בניינים בשכונות ותיקות ללא ממ"דים הינו הסרת חסמים ביורוקרטיים בפני יזמים, הגדלת זכויות בנייה וקיצור משמעותי של הליך מתן היתרים ומשך הבנייה. חייבים לתת לכך כדאיות כלכלית כי מדובר בהשקעה שתחזיר את עצמה בעשרות מונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה