בארץ

הח"כ מעוצמה יהודית מאבד שליטה: "צריך כפרים בוערים, זו ההרתעה החזקה"

"אתמול יצא מחבל חווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות." כך אומר הבוקר חבר הכנסת צביקה פוגל. מתן כהנא: "איבדת את זה לחלוטין"
מערכת ice | 
צביקה פוגל (צילום יונתן זינדל פלאש90)
המערכת הפוליטית סוערת בעקבות אירועי הלילה בכפר הערבי חווארה, אשר בסמוך אליו נרצחו אתמול (ראשון) שני ישראלים בפיגוע קשה. מתנחלים קיצונים יצאו לשורה של אירועי נקמה בהם שרפו מכוניות ומבנים תעשייתיים.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' גינה את ההתפרעויות וכתב, "אחיי המתיישבים, הכאב גדול...אך אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם." השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צפוי להגיב היום בעלייה להתיישבות אביתר. 
מי שתגובתו קצת יצאה משליטה הוא חבר הכנסת מעוצמה יהודית צביקה פוגל. התא"ל לשעבר התראיין לשרון גל ברדיו גלי ישראל ותרך לכאורה בהתפרעויות בחווארה. "המעשה שעשו אתמול תושבי יהודה ושומרון בחווארה זה אפקט ההרתעה הכי חזק שהיה למדינת ישראל מאז חומת מגן. אחרי רצח כמו שהיה אתמול צריך כפרים בוערים כשצה"ל לא פועל".
 
פוגל האשים את ראש הממשלה ושר הביטחון כי הם "נרדמו בשמירה", ואמר כי הוא "מנסה להעיר אותם". עוד אמר פוגל: "אני רוצה להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל. איך עושים את זה? מפסיקים עם המילה 'מידתיות'. מפסיקים עם חוסר הרצון לענישה קולקטיבית כי זה לא מתאים לכל מיני בתי משפט. אני מוריד את הכפפות. אתמול יצא מחבל חווארה - חווארה סגורה ושרופה. זה מה שאני רוצה לראות. רק ככה נשיג הרתעה. אם נפסיק להתיישב לא נשיג ריבונות".
חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי מתן כהנא הגיב, "ח״כ צביקה פוגל, אתה השתגעת?! איבדת את זה לחלוטין."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה