בארץ

ההצעה המהפכנית של הממשלה: קבורת קרקע לכל דורש

ממשלת ישראל צפויה לדון בהצעה של שר הבינוי גולדקנופף וח"כ מלכיאלי שתאפשר למשפחות הנפטרים לסרב לקבירה בקומות. מבקר המדינה הזהיר בדו"ח כי ישנו מחסור בכ- 1.5 מיליון חלקות קבר במחוז תל אביב והסביבה
מערכת ice | 
בית קברות (צילום shutterstock)
ממשלת ישראל צפויה לדון היום (ראשון) בהצעה שתאפשר קבורה לכל דורש. אם ההצעה תתקבל היא תאפשר למשפחות לסרב לקבורה בקומות ולהיקבר בקבר רגיל. קבורה בקומות קודמה על ידי הממשלה על מנת לחסוך בקרקע ועל מנת להגדיל את היצע הקרקעות לדיור.
ההצעה המוגשת על ידי חבר הכנסת ממפלגת ש"ס, מיכאל מלכיאלי ועל ידי שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף. על פי ההצעה המוגשת תוקם וועדה לענייני קבורה שהשניים יעמדו בראשה. הוועדה תכלול את שר המשפטים, האוצר, הפנים, התחבורה, הנגב והגליל, הגנת הסביבה, התקשורת ואת השר לשוויון חברתי.
 
לפני עשרה ימים יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה חבר הכנסת יעקב אשר אמר: "קבורת השדה נמצאת מבחינתנו בעדיפות מאוד גבוהה, ובאה לידי ביטוי בהסכמים הקואליציוניים שחתמנו״.
הוא הוסיף שחלק מהציבור מעוניין להיקבר בצורה "נכונה מבחינה הלכתית". עוד טען בתגובה לדוחות כי "יש הגזמה גדולה מאוד בנתונים של כמה שטח צריכה המדינה אם יקודם הנושא של קבורת שדה במקביל לפתרונות נוספים". מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם דו"ח בשנת 2020 ובו התייחס לתחזיות על מחסור על מחסור של כ- 1.5 מיליון חלקות קבר במחוז תל אביב והסביבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה