בארץ

גדעון סער פסימי: "זה נראה כמו הכול חוץ מהידברות"

בליץ החקיקה נמשך: הרפורמה המשפטית מתקדמת בצעדי ענק ובאופוזיציה מתקוממים ומזהירים מפני השלכותיה
דוד זולדן |  1
גדעון סער (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) תקף את הממשלה נוכח בליץ החקיקה שהואץ הלילה: "הממשלה מנסה לייצר למראית עין כאילו פניה להידברות, בשעה שקורים דברים אחרים - כולל חוקים שנצביע עליהם הלילה". לדבריו, "זה נראה כמו הכול חוץ מהידברות. הרצון לשנות אפילו דבר קטן לא היה אז ולא קיים היום. באה האופוזיציה והציעה הסגות, באו היועצים המשפטיים ואמרו שצריך להחיל את זה מהכנסת הבאה. זה שינה משהו באחת מהצעות החוק הללו? התשובה היא לא. כשזה הלך הרוח, גם הדיון עצמו בוועדות נראה כמו פארסה, כמו מחזה של חוסר סבלנות ורחוק מאוד מהמושג הידברות".
 
כאמור, מליאת הכנסת אישרה הלילה (שבין שני לשלישי) בקריאה ראשונה וברוב של 61 תומכים מול 52 מתנגדים את חוק השפיטה, הכולל את פסקת ההתגברות ואת הגבלת בג"ץ מלפסול חוקים רגילים ואת חוק הנבצרות.
הצעת חוק השפיטה קובעת כי בג"ץ יוכל לבטל חוקים רק בהרכב מלא ובתמיכה של 12 מתוך 15 שופטים. בתרחיש של פסילת חוק – הכנסת תוכל לחוקק אותו שוב באמצעות פסקת ההתגברות, מבלי שבית המשפט יוכל לבטלו. לקראת ההצבעה, יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, שמחה רוטמן, אמר: "מי שמסתכל על העובדות יודע שמי שמגנה על זכויות בישראל היא הכנסת ולא בית המשפט. אז אתם מתפלאים על זה שצריך פסקת התגברות? על זה שמדינת ישראל תהיה סוף סוף דמוקרטיה? בית המשפט העליון חרג שוב ושוב מסמכותו". בתגובה, ח"כים מהאופוזיציה צעקו "בושה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הרוע בהתגלמותו
    מירו 03/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נחש ארסי לשמור מרחק
    סגור