בארץ

ההסכם החדש עם האוצר: אילו שוטרים יקבלו מענק של 25,000?

בצל ההסלמה בירושלים ותחילת חודש הרמדאן, המשרד לביטחון לאומי מנסה להגביר את כוחות מג"ב בירושלים בעזר מענקים למצטרפים ליחידות הללו. כעת ההסכם עם האוצר על המענק מביא לזעם בצמרת המשטרה
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
בצל ההסלמה באזור ירושלים בחודשים האחרונים והרמדאן, רה"מ נתניהו הורה לכוחות הביטחון לתגבר את האזור. לשם כך נדרש כמובן כוח אדם - דבר שלמשטרת ישראל לא תמיד יש לאחרונה. בהתאם לכך, התהווה הסכם בין משרד האוצר למשרד לביטחון לאומי שכעת מפלג את המשטרה.
לפי דיווח של ישראל היום, ההסכם כולל מענקים בסך 25 אלף שקלים לאלו שיתגייסו למג"ב בירושלים. ההסכם כאמור גורם לאי הסכמות רבות במשטרה, היות שרבים טוענים כי לא ניתן להעניק תקדים כספי לשוטרים חדשים על פני שוטרים ותיקים וכי מתן המענק גם מפלה בין שוטרים המשרתים באזורים שונים ומבהיר בעצם כי משרתי מג"ב ירושלים עושים לכאורה עבודה קשה יותר מהשאר.
 
לאור ההסכם המתהווה, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה כתב בשבוע שעבר לסמנכ"לית אגף תכנון, תקצוב ובקרה במשרד לביטחון לאומי ובמכתבו התנגד בצורה חריגה להסכם: "הבחנה בין שוטרים המשרתים באותה גזרה, שמשימתם דומה, שלא לומר זהה, אינה ראויה ויש בה כדי לפגוע במבצעיות הארגון ובמורל המשרתים בו".
לכך הוא מוסיף כי מדובר במענה חלקי בלבד וכי הוא לא תואם את הצרכים של המשטרה. לצד זאת ההסכם פוגע ארגון וביכולת לגייס שוטרים לתפקידי ליבה. המפכ"ל קובי שבתאי הגיב לפרסום ואמר כי מדובר בהסכם חשוב וכי הוא מאמין שהשר יפעל לתת מענקים בהיקף זהה לשאר השוטרים.
מהמשרד לביטחון לאומי נאמר כי מדובר רק בפיילוט עבור כ-350 שוטרים שמשתחררים משירות חובה ועוברים לקבע ביחידות מג"ב בירושלים בתקופה הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה