בארץ

התוכנית של בן גביר "לכבוש" את הרשויות המקומיות

מירושלים, שם היא מאחדת את כוחות הימין, לתל אביב, שבה עומדים למנות יו"ר שיריץ את פרויקט הכניסה למועצת העיר, עוצמה יהודית מנסה להביא השיג בבחירות המקומיות
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי הצלחת מפלגת הציונית הדתית בבחירות הארציות, שם זכתה ב-14 מנדטים, איתמר בן גביר מכוון למטרה הבאה שלו: להכניס כמה שיותר נציגים ממפלגתו בעשרות ערים ויישובים בארץ בבחירות המקומיות, שמתוכננות להתקיים בסוף אוקטובר. 
מנכ"ל המפלגה איתיאל ניימן מצהיר השבוע: "המטרה הסופית היא להביא כמה שיותר נציגים מ'עוצמה יהודית' בעשרות ערים ויישובים בארץ. בנוסף לנציגי המועצה, יהיו מספר מקומות שגם נריץ לראשות העירייה. ברור שאנחנו רוצים לשחזר את ההצלחה מהבחירות הארציות".
 
על פי דיווחים, המועמד האולטימטיבי של המפלגה לשמש כחבר מטעמה למועצת העיר בירושלים כרגע הוא סגן ראש העיר אריה קניג. קיימת סבירות גדולה כי הוא יעמוד בראש הסיעה, אף שהדברים עדיין לא סגורים.
"ברור שהשאיפה היא שכפי שנחלנו הצלחה אדירה בבחירות לכנסת, ככה ננחל הצלחה גם בבחירות למועצת ירושלים", אמר השבוע קינג. "בימים אלה אנחנו מנהלים שיחות עם שלוש המפלגות שאנחנו רואים בהן שותפות לדרך. מדובר כמובן בעוצמה יהודית, הציונות הדתית ונעם".
בתל אביב, הידועה כמעוז השמאל, דווקא הצליחו מפלגת הימין להביא הישגים ולגרוף בבחירות האחרונות 4.5 אחוזים והפכה לשישית בגודלה במועצה. אחת הסיבות להצלחה היא עניין האזרחים הזרים, כאשר בן גביר וחברו לרשימה בצלאל סמוטריץ' תמכו בתיקון לחוק יסוד: ההגירה. 
מי שמנהלת בימים אלה את המגעים להקמת סיעה של בן גביר בתל אביב היא שפי פז, המוכרת כמובילת המאבק במסתננים ובהגירה הלא חוקית באזור.
גם בחיפה מתכננים עוצמה יהודית להכניס נציגים למועצה, כאשר מי שירוץ בשם המפלגה ברשימה בעיר הכרמל הוא חבר המועצה מסיעת הבית היהודי (לשעבר) יואב רמתי.
"פניתי לכלל מפלגות הציונות הדתית בחיפה ואמרתי להם שנדרשת כאן אחדות של כלל הציבור הציוני הדתי, ובו 'עוצמה יהודית' ו'הציונות הדתית' של סמוטריץ'. אני מתכוון, כאמור, לרוץ תחת 'עוצמה יהודית', אך עם תמיכה של כל המפלגות הציוניות הדתיות", הצהיר רמתי.
רמתי: "אנחנו כבר עושים חוגי בית ומקיימים סיורים עם נציגי השלטון, כמו בן גביר ושרים נוספים ב'עוצמה יהודית'". כמו כן מדגיש רמתי: "נושא הריצה לראשות העירייה עומד על סדר היום, רק שאני צריך לראות מי המועמדים מולי".
בבאר שבע, שם הפכה המפלגה לשנייה בגודלה בעיר עם 16% מהמצביעים, נקבע כי מי שצפוי לרוץ מטעמה הוא הרב גדי מזוז.
מזוז מכהן כסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה. בבחירות האחרונות הוא רץ מטעם הבית היהודי וקיבל שני מנדטים למועצה. הרב מזוז שימש בבחירות הארציות כיו"ר המטה של עוצמה יהודית. "חברתי לבן גביר, וכעת אנחנו עובדים על תוכנית להשבת הביטחון לאזור. היא תעסוק גם בהיבטים של חינוך וכלכלה", אמר מזוז. 
"כרגע אני פועל ליצור איחוד בין כל הציבורים - דתי־לאומי, חרדי ומסורתי. כמו כן התחלנו לאחרונה בסבב של חוגי בית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מאחלת בהצלחה. הגיע הזמן להפיל את הסמולנים הפריווילגים. (ל"ת)
    מישי 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור