בארץ

המפכ"ל לשעבר תוקף: "בן גביר סכנה למדינה, עלול לבצע הפיכה"

מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, באירוע "שבתרבות" בעמק חפר: "בן גביר הוא סכנה מוחשית למדינה וצריך להרחיק אותו כמה שיותר מהר מתפקידו. בסופו של דבר הוא חותר לממש את האידיאולוגיה האמיתית שלו – גזענות ועליונות יהודית"
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, גרשון אלינסון)
מפכ״ל המשטרה לשעבר משה קראדי תקף הבוקר (שבת) בחריפות את השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, והזהיר כי הוא עלול להשתמש במשמר הלאומי שלו כדי "לבצע הפיכה". קראדי אמר את הדברים במסגרת "שבתרבות" של המועצה האזורית עמק חפר, באירוחו של העיתונאי אטילה שומפלבי.
״אנחנו  נמצאים בתקופה הכי קשה של מדינת ישראל ואני התגייסתי למילואים כדי להגן על מדינת ישראל הדמוקרטית", אמר קראדי. ״אני מוטרד מגורל המשטרה והצבא. איתמר בן גביר הוא סכנה מוחשית למדינה וצריך להרחיק אותו כמה שיותר מהר מתפקידו כשר".
 
"הקמת גוף המשמר הלאומי מיותרת", הוסיף המפכ"ל לשעבר. "עדיף להקצות את השוטרים שהממשלה אישרה לגייס למשמר הגבול שעוסק בבניין הכוח, אבל מרגע שהוחלט להקים את המשמר הלאומי - הגוף צריך להיות כפוף אך ורק למפכ״ל. אסור לתת לדמות פוליטית כלשהי כוח חמוש בעל סמכויות שבאמצעותו הוא יוכל לממש את האיומים שלו. בסופו של דבר הוא חותר לממש את האידיאולוגיה האמיתית שלו: גזענות ועליונות יהודית".
עוד הזהיר קראדי: "נתניהו צריך ללמוד טיפה היסטוריה ולראות מה קרה במדינות שבהן לפוליטיקאי כלשהו היה כוח משלו. המרחק בין זה לבין העובדה שהוא עם הכוח הזה ישתלט לך על לשכת ראש הממשלה ויעשה הפיכה, הוא קרוב מאוד. לכן הייתי מציע לראש הממשלה להיזהר ולא להפקיד בידי בן גביר כוח כלשהו, כי הוא יעשה בזה שימוש נגדו ביום מן הימים".
 
באותה מסגרת התארח גם אלוף במיל׳ איתן דנגוט, לשעבר מתאם הפעולות בשטחים, שאמר: "יש להילחם בהנדסת התודעה של בן גביר וסמוטריץ׳. אנו צריכים מנהיגים שקולים שיכולים לאגד סביבם את ליבת העם ולהזיז את הקיצונים בממשלה. מאוד כעסתי כשביבי פיטר את גלנט. אני מכיר את גלנט באופן אישי ובעיתוי הנוכחי הוא הבחירה הטובה ביותר לשר ביטחון. זו פגיעה וזעזוע עצומים לביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה