בארץ

זינוק בבקשות לסיוע לקראת חג הפסח: הנתונים המדאיגים נחשפים

לקראת חג הפסח, שיחל מחר, מנכ"ל עמותת שניר מעיד על זינוק בהיקף המשפחות שנשענות על סיוע העמותה: "מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של פונים לפני חג פסח הקרב"
מערכת ice | 
מתנדבי עמותת שניר (צילום אוראל ק.א)
כיממה בלבד לפני תחילת חג הפסח, עמותת שניר מפרסמת כי חשה זינוק בהיקף המשפחות שפונות אליה לסיוע. לפי העמותה, מדובר בתוצר לוואי של זינוק הריבית והאינפלציה, התייקרות הנדל"ן, במקביל למגמה קבועה של שכר שלא מאפשרת למשפחות להתמודד עם יוקר המחייה.
לפי נתוני העמותה, פי חמש משפחות פונות ומבקשות עזרה בצורת קבלת סלי מזון לתקופת החג. משמע, בעבר סל המזון הממוצע עמד על 250-200 שקלים, וכלל מוצרים בסיסיים כמו מצות, יינות, מוצרים יבשים וכדומה. כיום, היקף הסל עומד על 240-300 שקלים, בעת שסל המזון עדיין נשאר בסיסי.
עד כה העמותה סייעה לכמאתיים משפחות עם סלי המזון הללו, אך נכון לנתונים החדשים הסיוע הגיע ל-1,500 משפחות שזקוקות לעזרה. כמו כן, העמותה מדווחת כי המשפחות טוענות כי הקצבאות החודשיות כבר לא מספיקות להן כדי לקיים אורח חיים שוטף והגון, והמצב נובע כמובן מעליית מחירי החשמל, האנרגייה, הארנונה ועוד.
 
לצד הנתונים הללו, העמותה מדווחת כי העזרה החד פעמית שהייתה מעניקה למשפחות בבעיות כלכליות כבר אינה מספיקה ואותן המשפחות ממשיכות לחזור לסיוע נוסף, חודש אחר חודש כי הן לא מצליחות "לגמור" את החודש.
ניר שמול, יו"ר עמותת שניר, מסר: "השנה ישנה עלייה של 700% בכמות המשפחות שפונות לעמותה בבקשה לקבלת סלי מזון לחג. לצערנו אנו מזהים ופוגשים מדי יום משפחות רבות בישראל הסובלות ממחסור, ויוקר המחייה רק מגדיל את הפערים בחברה".
לכך הוסיף: "משיחות שאנו מקיימים עם בני אותן המשפחות אנו למדים כי גם נושא ההלוואות שמתייקרות מדי חודש בשל עליית הריבית וההצמדה למדד שעולה, גורם להן להוציא יותר כסף עבור החזר ההלוואות על חשבון המחייה השוטפת. כלומר, העלייה בריבית מובילה את המשפחות לגירעון כלכלי ולצורך בעזרה. מעולם לא נתקלנו בכמות כזו של פונים לפני חג פסח הקרב. זו הסיבה שמעבר לאירוע ההתרמה ולגיוס התרומות, אנחנו נערכים בכמות מוגברת של מתנדבים כדי לסייע לכמה שיותר משפחות לעבור את החג בשמחה ככל האפשר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה