בארץ

המפכ"ל שבתאי באמירה חריגה על הערבים: "זה הטבע שלהם"

המשבר בין המפכ"ל לבין השר האחראי עליו, איתמר בן גביר, הולך ומחריף לאחר ששיחה בין השניים הודלפה. בשיחה המפכ"ל מספק אמירה מקוממת: "זה הטבע שלהם"
מערכת ice | 
קובי שבתאי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ, אוליביה פיטוסי)
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי, שוחח עם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, על אירועי הרצח הרבים במגזר הערבי וזה האחרון סיפק אמירה מקוממת לגבי טיפול המשטרה במקרי הרצח האלו והתייחס ללמה לדעתו לא ניתן למנוע את מקרי הרצח הבאים במגזר.
על פי פרסום ב-N12, השר בן גביר התחיל ואמר: "עוד רצח ועוד רצח - זה עובר כל גבול, חייבים משמר לאומי חזק". המפכ"ל הגיב ואמר: "השר, אין מה לעשות. הם רוצחים אחד את השני. זה הטבע שלהם, זו המנטליות של הערבים". הוא הוסיף ואמר: "ברמה ובלוד אנחנו עובדים. דיברנו עם נכבדים בחברה הערבית ומנסים להרגיע את המצב".
 
בן גביר הוסיף והתייחס לנושא המשמר הלאומי ולמה הוא חושב שחייבים אותו: "אני מבין שהשמיכה קצרה ולכן חייבים משמר לאומי. אם תוכיח רצינות זה שלך, אם לא אני מתקדם הלאה".
תגובת המשטרה לכך גם הייתה לא פחות ממדהימה: "במשטרה נדהמים מכך שהשר ולשכתו מקליטים שיחות אישיות בין השר למפכ"ל, וזועמים על הוצאת דברים מהקשרם שעסקה בדפוסי ההתנהגות בחברה הערבית". נראה שהמתח בין המפכ"ל לשר שאחראי עליו עמוק מאי פעם ונשאר לראות האם שבתאי ייאלץ להתפטר, או ייאולץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה