בארץ

חוק הגיוס חוזר לשולחן הכנסת: האם סמוטריץ' יביא לתיקון?

לקראת כינוסה של הכנסת אחרי החגים ויום העצמאות, חוק הגיוס יחזור לשיח בכנסת ובעת זו שר האוצר, סמוטריץ', עומל על הסכם חדש שאמור לרתום את הקהילה החרדית לגיוס ותרומה לכלכלה הישראלית - האם זה יעבוד?
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לצד הנושאים "החדשים" על הפרק, בהם הרפורמה המשפטית וחוק האזוק האלקטרוני, למושב הקיץ של הכנסת יגיע שוב חוק ההסדרים שיכלול הצעה העוסקת בנושא עתיק ימים - חוק הגיוס.
שר האוצר סמוטריץ' אמון על הנושא במסגרת התקציב הקרוב, לפי ישראל היום, וכעת הוא עוסק בגיבוש 'עסקת חבילה' שאמורה להעצים את חלקם של החרדים בנשיאת הנטל הכלכלי בארץ, ביחס לשוויון בנטל הביטחוני. במסגרת ההסכם המתגבש גיל הפטור אמור לרדת לטווח של 21-23, חודשי השירות הבסיסיים יעמדו על כ-32 חודשים, אך אלו שיישארו יותר - יקבלו יותר כסף.
 
מטרת העל של ההסכם הוא לאפשר לחרדים לצאת מוקדם יותר לשוק העבודה, ומנגד לכאורה לא יפגע עקרון השוויון בנטל הביטחוני. לאמונת שר האוצר הדבר יעודד את החרדים להתגייס יותר, בין היתר היות שההסכם מוצע עלי ידי שר שמזדהה עם קהילת החרדים.
למרות ההצעה, יש אלו המתנגדים לחלקים בה. עד כה גלנט דרש שגיל הפטור יעמוד על 23, בעוד שבש"ס דאגו מגיל פטור גבוה מדי ורצו להורידו ל-21, בעוד גלנט רוצה גם להגדיל את תקציב ההטבות עבור המשרתים הלוחמים. כמו כן, מתנגדים אחרים טוענים כי ההסכם ייתן לאוכלוסייה החרדית את האופציה לא להתגייס מגיל מסוים וכך בפועל לא יהיה שוויון בנטל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה