בארץ

חוק השבות מעורר סערה בכנס פדרציות יהדות צפון אמריקה

במהלך פאנל בנושא שמחה רוטמן אמר כי "יש עולים ממזרח אירופה שבאים לארץ, לוקחים דרכון ועוברים למדינות אחרות"; אמירותיו הביאו לתקיפה מצדו של יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ואלקס ריף, מנכ"לית לובי המיליון ונוכחים נוספים בכנס
מערכת ice |  2
עולים חדשים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט)
השיח באסיפת הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ממשיך ליצור סערות, הפעם בפאנל שהתקיים בנושא חוק השבות. במהלך הפאנל, בו לקחו חלק חה"כ שמחה רוטמן, יוחנן פלסנר נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה ואלקס ריף, מנכ"לית לובי המיליון, אמר רוטמן כי ביטול סעיף הנכד בחוק הוא הכרחי. 
 
"יש עולים ממזרח אירופה שבאים לארץ, לוקחים דרכון ועוברים למדינות אחרות – לשינוי המוצע יש אפס השפעה על יהדות ארה"ב", הוא אמר. 
בנוגע לדיוני הפשרה סביב הרפורמה המשפטית אמר רוטמן: "הגענו עם הנשיא מאוד קרוב להסכמה, אבל היה עליו לחץ אדיר מהאנשים שמנסים להשתיק אותי לקחת אחורה את ההסכמות". 
יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה: "בפעם הראשונה בתולדות המדינה צריכה להחליט האם אנחנו מדינה של כל היהודים או רק של יהדות מסוג מסוים. אם יהיה שינוי כזה, אני לא בטוח שבשנה ה-80 ה-GA יגיע לפה, כי חלק מהם לא יכלו להגיע לכאן".
אלקס ריף, מנכ"לית לובי המיליון: "אסור לגעת בסעיף הנכד כי המשמעות היא להגיד ל-400 אלף ישראלים דוברי רוסית שאינם יהודים לפי ההלכה וגם לעלייה העצומה שמגיעה כרגע - שאינם שייכים".
במהלך דבריו של רוטמן ניסו ארגוני מחאה שמתנגדים לרפורמה המשפטית, בהם "אחים לנשק", להפריע לפאנל, וצעקו לעברו של רוטמן: "ספר לארגנטינאים מה זאת דיקטטורה, העם היהודי לא יסלח לך".
אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את השתתפותו באירוע, ככל הנראה בשל הפגנות הענק המתוכננות בתוך ומחוץ למרכז הכנסים אקספו תל־אביב בו נערך האירוע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהודי הוא מי שאימו יהודיה .
    פטריוט 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חוק השבות לא יכול להמשיך ולכלול את סעיף הנכד. נכד שרוצה להיות יהודי או לעלות לארץ שיתגייר
    סגור
  • 1.
    צודק ב 100 אחוז (ל"ת)
    יעקב 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור