בארץ

רן בוקר הגן על בן גביר והתחרט: "לתקשורת יש אחריות"

כתב YNET טען: "איש אחד שרצה ״לעבור כמו בכל שנה״ למקום קדמי לא קיבל אישור על רקע האבטחה הכבדה בגלל הגעת בן גביר. הוא לקח את זה קשה, הרים את הקול והחלו דין ודברים. זה ״העימותים״ שהיו בבאר שבע" אך לאחר שהוצגו תמונות אלימות מהמקום הוא מחק
מערכת ice | 
בן גביר קובי שבתאי (צילום ללא קרדיט)
השר לביטחון לאומי נחוש להגיע לבית העלמין בבאר שבע למרות המחאות נגדו ובבאר שבע חלקת בית העלמין הצבאית כבר מאוכלסת במשפחות שכולות. בבית העלמין הוצבה אבטחה כבדה, שכללה בין השאר אוהל בידוק ואבטחה כבדה, נוכח מחאות של משפחות שכולות בשעה שבן גביר ינאם. באי בית העלמין לא יעברו בידוק ביטחוני, ושטח סטרילי יחצוץ  בין הבמה שבה ינאם השר.
אלא, שעל אף לא מעט דיווחים באתרי חדשות, רן בוקר ביקש להבהיר: "איש אחד שרצה ״לעבור כמו בכל שנה״ למקום קדמי לא קיבל אישור על רקע האבטחה הכבדה בגלל הגעת בן גביר. הוא לקח את זה קשה, הרים את הקול והחלו דין ודברים. זה ״העימותים״ שהיו בבאר שבע רגע לפני טקס הזיכרון. גם לתקשורת יש אחריות. תרגיעו".
 
כמה דקות לאחר מכן הוא מחק את הציוץ הזה, כאשר החלו לעלות תיעודים מבית העלמין של אלימות ודחיפות בין כמה מההורים השכולים על רקע הגעתו של השר, כאשר היו גם קריאות לא נעימות במקום.
אמיר אטינגר דיווח על עימותים כאשר המחאה  בבית עלמין בעוספייה, כללה קריאות בושה לגילה גמליאל וניסיון למנוע את כניסתה לבית העלמין. משפחות שכולות עם חולצות מחאה ברעננה מבקשים מסגנית השר וולדיגר לא לנאום ושואלים אם עשתה צבא. ענתה שהיא לר מדברת פוליטיקה וזה יום של כולם.
נכון לעכשיו, אבטחה חריגה בהיקפה הוצבה בבית העלמין הצבאי בבאר שבע לקראת הגעת השר בן גביר לכבוד טקס יום הזיכרון וחרף התנגדות המשפחות השכולות להגעתו. זאת, מחשש למהומות שיווצרו בעת דבריו של השר ומפגני מחאה נגדו. 
 
כאמור, האבטחה במקום כבדה במיוחד: יש שטח סטרילי, בידוק מורחב, ולראשונה חסמו כבישים סביב בית המשפט. במקביל, מספר משפחות החליטו לעזוב את הטקס לפני הגעתו של בן גביר, אב שכול של החייל גל קיידאן ז"ל החליט לכסות את הקבר שלו. 
"בטקס יום הזיכרון, אשר יתקיים ביום שלישי, 25.4, בשעה 11 בבוקר, כולנו מגיעים לבית העלמין הצבאי בבאר שבע, בחולצות לבנות, לחזק את המשפחות השכולות אשר מזועזעות מהגעתו למקום, של השר איתמר בן גביר", נמסר מטעם המוחים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה