בארץ

לראשונה: יו"ר הכנסת הוזמן לביקור בפרלמנט של מדינה מוסלמית

נשיא הפרלמנט המרוקאי הזמין את עמיתו יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לביקור רשמי ראשון בבית הנבחרים. אוחנה: "ההיסטוריה מתהווה לנגד עינינו ומבשרת את חיזוק היחסים בין שתי המדינות"
מערכת ice | 
מרוקו ישראל (צילום pixbay pexels)
הזמנה היסטורית ממרוקו: יו״ר הכנסת אמיר אוחנה יהיה ליו״ר הכנסת הראשון שהוזמן אי פעם לביקור ממלכתי בפרלמנט של מדינה מוסלמית. ח"כ אוחנה צפוי להמריא ביום רביעי הקרוב לביקור רשמי היסטורי בפרלמנט המרוקאי, בהזמנתו של נשיא הפרלמנט המרוקני ראשיד טלבי אל עלמי.
הביקור נחשב משמעותי בשל העובדה כי זוהי ההזמנה הרשמית הראשונה לביקור דו-צדדי (בילטרלי) שנמסרה ליו״ר כנסת ישראלי מצד נשיא פרלמנט של מדינה מוסלמית כלשהיא בכלל, ומצידה של ממלכת מרוקו בפרט.

במסגרת הביקור צפוי יו״ר הכנסת אוחנה להיפגש עם עמיתו המרוקני אל עלמי ועם יו״ר קבוצת הידידות הפרלמנטרית מרוקו-ישראל, וכן עם חברים נוספים מבית הנבחרים; כמו כן צפויים יו״ר הכנסת ומארחו למסור הצהרות לתקשורת ואף לחתום במעמד זה על מזכר הבנות רשמי, שתכליתו פיתוח שיתוף פעולה בין-פרלמנטרי למען חיזוק היחסים שבין מדינת ישראל לממלכת מרוקו.
בנוסף, במהלך ביקורו צפוי יו״ר הכנסת להיוועד עם בכירים בממשלת מרוקו וכן עם ראשי הקהילה היהודית בממלכה. 
יו״ר הכנסת אוחנה: "הודות למנהיגותו פורצת הדרך של מלך מרוקו מוחמד השישי, הביקור הזה מתאפשר. חלום השלום עם ארצות האסלאם פיעם בליבותינו מאז ומעולם, וכמה מתאים שמכל המדינות הרבות הללו - דווקא ממלכת מרוקו היא הראשונה להזמין את אחד מסמלי השלטון וראש הרשות המחוקקת של מדינת ישראל, שהוא במקרה גם הראשון ממוצא מרוקאי בתפקיד זה, לביקור רשמי בבית הנבחרים שלה. ההיסטוריה מתהווה לנגד עינינו ומבשרת את חיזוק היחסים בין שתי המדינות, קירוב בין העמים, והרחבת מעגל השלום".
כזכור, ישראל ומרוקו חתמו על הסכם נורמליזציה בתיווך ארה"ב בדצמבר 2020, וזאת לאחר שעשרים שנה קודם לכן ניתקה מרוקו את הקשרים עם ישראל בעקבות האינתיפאדה השניה. מאז התקיימו בין המדינות רק יחסים חשאיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה