בארץ

נתניהו מבהיר לאמריקאים: "שום הסכם עם איראן לא יחייב אותנו"

ראש הממשלה נתניהו בוועדת החוץ והביטחון אמר דברים שעלולים לעורר דאגה בוושינגטון: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל, שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה"
דוד זולדן | 
ביידן ונתניהו (צילום יוטיוב BLOOMBERG צילום מסך)
ראש הממשלה נתניהו בוועדת החוץ וביטחון: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל, שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה". את הדברים אמר נתניהו בוועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, שמקיימת כעת דיון מדיני-ביטחוני, בהשתתפות ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו.
בתחילת הדיון נשאו יו"ר הוועדה וראש הממשלה דברים קצרים. יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין: "אנחנו פותחים את ישיבת חוץ וביטחון ושמחים לארח כאן היום את ראש הממשלה. מטבע הדברים, הוועדה עסקה בחודשים האחרונים לא מעט בנושא תקציב הביטחון של הגופים הביטחוניים, גם שמענו כאן בכירים בצה"ל וביקרנו ביחידות השונות. אבל דווקא בשל כך, חשוב לנו היום להתרכז בדירקטיבה המדינית ובהנחיות הדרג המדיני לשירותי הביטחון וצה"ל. אנחנו עדים לשיח ער במדינת ישראל סביב הנושא של אפשרות לעימות רב זירתי ועלינו להיות מוכנים לכל תרחיש".
  
ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו: "זאת ההופעה הראשונה שלי בממשלה הנוכחית בוועדת חוץ וביטחון. יחסי החוץ והמצב הביטחוני של ישראל הם תוצאה ישירה של העוצמה של ישראל. המדיניות המתמשכת של הממשלות בראשותי היא לטפח את העוצמה הזאת. את העוצמה הכלכלית על ידי טיפוח מדיניות של שוק חופשי, את העוצמה הטכנולוגית והצבאית ע"י התקציבים והאמצעים שמגיעים כפירות של המדיניות הכלכלית - השילוב של שניהם לפתח עוצמה מדינית עם בריתות אזוריות וגם עם מדינות רבות ואחרות בעולם כולל מעצמות". 
עוד הוסיף נתניהו כי: "העמדה שלנו ברורה, שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה. ההתנגדות שלנו לחזרה להסכם המקורי, אני חושב שהיא פועלת, אבל יש עדיין ניגודי השקפות ואנחנו לא מסתירים אותם, גם לגבי הסכמים קטנים. אנחנו אומרים את עמדתנו בצורה ברורה גם בחדרים סגורים וגם בחדרים פתוחים". 
לסיום אמר רה"מ כי: "ביד אחת אנחנו פועלים לבלום את איראן וביד השנייה אנחנו פועלים במרץ להרחיב את מעגל השלום. הדברים הללו מעמידים בפנינו אתגרים גדולים וגם הזדמנויות גדולות". 
המשך הדיון הינו חסוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה