בארץ

הפיצוץ המסתורי במרכז הארץ נחשף: "מתחיל תהליך שיקום הקרקע"

אחרי שפיצוץ מחריד נשמע באיזור המרכז, במשרד להגנת הסביבה הסבירו: ""לפי המידע שנמסר למשרד להגנת הסביבה ממשרד הביטחון ומתע"ש האמונים על הנושא הבטיחותי, לא היו אמורים להיות חומרי נפץ בכל המתחם של תע"ש נוף ים, כולל הבונקרים, שכן טופלו בעבר על-ידי משרד הביטחון ותע"ש"
מערכת ice | 
זירת הפיצוץ (צילום טוויטר רויטרס)
המשרד להגנת הסביבה הוציא היום (שישי) עדכון בעקבות אירוע פיצוץ בתע"ש נוף ים, לפיו האינטרס של המשרד להגנת הסביבה הוא שהקרקעות בכל ישראל, כולל קרקעות המדינה ישוקמו באופן המהיר ביותר והבטוח ביותר, מכיוון שקרקע מזוהמת מייצרת נזקים משמעותיים לבריאות האדם, לבטיחותו ולסביבה.
בהודעה נמסר: "בכל שטח בישראל שהייתה בו בעבר פעילות מסוג זה, תע"ש ומשרד הביטחון אחראים על טיפול ופינוי חומרים נפיצים, כך שלא יישארו כלל באתר. הם אלו אשר מספקים את האישורים באופן סופי שהשטח נקי ובטוח מבחינה זו. רק לאחר מכן, מתחיל תהליך שיקום הקרקע מגזים ומזיהומים".
 
המשרד הסביר: "לפי המידע שנמסר למשרד להגנת הסביבה ממשרד הביטחון ומתע"ש האמונים על הנושא הבטיחותי, לא היו אמורים להיות חומרי נפץ בכל המתחם של תע"ש נוף ים, כולל הבונקרים, שכן טופלו בעבר על-ידי משרד הביטחון ותע"ש".
לסיום הובהר: "לאור האירוע החמור, המשרד להגנת הסביבה ידרוש ממשרד הביטחון ומתע"ש לתחקר מחדש את השטח כולו וכל שטח חשוד אחר, לבחון את הנושא הבטיחותי שבאחריותם, ולסלק את כל חומרי הנפץ, על מנת שניתן יהיה להתחיל לשקם את הקרקע בבטחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה