בארץ

בן גביר חוטף מהדרוזים: זה השלט שנתלה כנגד השר

על רקע המתיחות עם השר לביטחון לאומי, נתלה שלט מחוץ לעיר הדרוזית דלית אל-כרמל לרגל חג הקורבן, בו נכתב בערבית: "חג שמח חוץ מלבן גביר"
מערכת ice |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
ביום שלישי בשבוע שעבר, חברת אנרג'יקס החלה בהקמת טורבינות בצפון רמת הגולן, זאת לאחר שהוסדרו התשלומים בין החברה לבעלי הקרקעות כפי שסוכמו בעבר. בעקבות כך, החלו התפרעויות של אלפי דרוזים באזור, שכללו יידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון וזריקת בקבוקי תבערה. השוטרים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות, עשרות פצועים נרשמו משני הצדדים וכבישים רבים נחסמו לתנועה.
בסופו של דבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השייח מוואפק טריף ועדכן כי הוחלט להיענות לבקשתו ולהימנע מחידוש העבודות ברמת הגולן עד לאחר חג הקורבן.  החלטת ראש הממשלה התקבלה לאור המלצת ראש שירות הביטחון הכללי ומפכ"ל משטרת ישראל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד למהלך והביע את דעתו שצריך להמשיך את העבודות: "העדה הדרוזית היא חשובה, אבל אסור להיכנע לאיומים, בטח לא לכאלה שנשמעו בשבת האחרונה".
 
על רקע המתיחות עם השר לביטחון לאומי, נתלה שלט מחוץ לעיר הדרוזית דלית אל-כרמל לרגל חג הקורבן, בו נכתב בערבית: "חג שמח חוץ מלבן גביר". מעניין יהיה לעקוב אחרי ההתפתחויות בעימות הזה בסיום החג.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא באים יותר (ל"ת)
    שי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הם לא היו אחים שלנו ולא יהיו אחים שלנו
    יהודה 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כת אינטרסית דוגלת באלימות(לראות את הסמלים שלהם ולהבין) כת מסוכנת ואלימה פרעות נגד יהודים עוד לפני קום המדינה נתינים של משטר אסד כל "ההתנדבות " שלהם לצהל ולמשטרה אנטרס כלכלי ב100% מקבלים קרקעות מהמדינה ואם לא אז לוקחים בכח אולי לנו שאלו בני בריתנו. עבריינים (משפחת אבו לטיף)
    סגור