בארץ

איילת שקד נסערת: "השתגעתם? הטירוף במדינה לא שווה את התוצאה"

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, קוראת לשביתת נשק בין הממשלה לבית המשפט העליון, ומציעה לקואליציה לבחור באבולוציה במקום רבולוציה: "גם המהפכה של אהרן ברק נמשכה למעלה מ-20 שנה"
מערכת ice |  9
איילת שקד (צילום ליאור יאדו)
לא רבים זוכרים, אבל כותרת קמפיין הבחירות של מפלגת הימין החדש במרץ 2019 היתה: "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס". התוצאה הייתה שהשניים לא עברו אחוז החסימה באותן בחירות, אבל קאמבק מטורף מאוחר יותר, הוביל את נפתלי בנט לראשות הממשלה ואיילת שקד למשרד המשפטים בממשלת השינוי.
בינתיים הספיק בנט לפרוש, ושקד לא עברה את אחוז החסימה שוב (הפעם בראשות הבית היהודי), והיא התמנתה ליו"ר דירקטוריון חברת קרדן נדל"ן. כעת, בטור לאתר ynet, קוראת שקד מבחוץ להגיע לפשרה בנושא המהפכה המשפטית.
 
לדברי שקד, מדינת ישראל נחלשה ביטחונית וכלכלית כתוצאה מאירועי השנה האחרונה, והסכנות מקיפות אותנו. "מילא, אם בסופו של תהליך כואב משהו היה משתנה לטובה", כתבה שקד, "האם הטירוף שאחז במדינת ישראל היה שווה את התוצאה? התשובה ברורה, לא".
למרות שלאורך השנים מערכת המשפט ניכסה לעצמה סמכויות רבות-היקף והשפעה, יש דרך לבצע שינויי עומק, ממליצה השרה לשעבר. לדבריה שני צידי המתרס הביאו את ישראל לנקודת שבר אמיתית - ובעת הזאת נדרשת שביתת נשק. מפגן מנהיגות מראש הממשלה, וצניעות ואיפוק מבית המשפט העליון. על הקואליציה לעצור ולחוקק רק בהסכמה רחבה, ועל בית המשפט העליון להבין שפסילת חוקי יסוד בהיעדר כל סמכות היא רעידת אדמה.
"הקואליציה מציעה תיקון לוועדה לבחירת שופטים שאינו יעיל, אינו חכם וישיג את המטרה ההפוכה", אומרת שקד. "התיקון מנציח את המצב הקיים במובן שנדרשת הסכמה לכל מינוי - רק שבמקום להגיע להסכמות עם הכוחות השונים בוועדה מתוך עמדת כוח, שר המשפטים יצטרך להגיע להסכמות עם האופוזיציה. השתגעתם? לגרום לקרע עצום בעם על שינוי שלא יועיל במאומה?"
שקד מזכירה כי כשרת המשפטים בחרה באבולוציה על פני רבולוציה. יריב לוין יכול לנהל מו"מ עם חברי הוועדה ולמנות שני שופטים שמרנים מהמערכת או מחוצה לה, במקום שתי שופטות שפורשות בחודשים הקרובים ושייכות למחנה הליברלי בעליון.
"אנו על סף התפוררות הלכידות החברתית", מזהירה שקד, "יש רגעים בחייה של אומה שבהם יש לעצור הכל. לחשב מסלול מחדש, רגע לפני שהאתוס הלאומי יעמוד בסכנה מוחשית. מדינת ישראל היא נס היסטורי עם אנשים נפלאים ועוצמה צבאית וכלכלית. אני מקווה שמחנה הימין יבין שרומא לא נבנתה ביום אחד, גם המהפכה של אהרן ברק נמשכה למעלה מ-20 שנה. כך מבוצעים שינויי עומק המשפיעים לאורך שנים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    איזה תגובות
    דוד 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לי להאמין שזה העם שלנו מקווה מאוד שזה בוטים אירנים
    סגור
  • 8.
    האבולוציה שלה לא השיגה כלום.פשוט הושיבה אקטיביסטים עם כ
    זאב 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שהיא עשתה היה בלוף. אם חיות מסכימה על מועמד סימן שהוא לא טוב. צריך למנות שופטים אנטי אקטיביסטים. לא שופטים שמרנים. שופטים ששופטם לפי לשון החוק הפשוטה כוונת המחוקק וזהו. לא פרוגרסיבים
    סגור
  • 7.
    נכשלת עם בנט
    נ. 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תיעצי מאוחר מידי המדינה נשרפת
    סגור
  • 6.
    שקד אשמה
    משה 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שקד אשמה במה שקורה. היא זו שמנעה חוק שאדם עם האשמות פליליות יהיה מנוע להיות מועמד לראשות ממשלה. היא זו שצרכה לכפר על מעשע. היא זו שגרמה לתוהו ווהו במדינה.
    סגור
  • 5.
    טימטום
    בויבוי 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכול התחיל בזכותך ובזכות הנוכל אל תתממי ידך היתה בעינין
    סגור
  • 4.
    את יכולה להרגע, עדיין אף אחד לא השתגע כמוך! (ל"ת)
    סתם אחד 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ממשלה של עבריינים וביריונים, אין עם מי לדבר שם. (ל"ת)
    אושרי 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    רק לא בנט ושקד ששיקרו לבוחרים שלהם
    תומר 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקד שלא תחזור אחת ששיקרה לבוחרים שלא תשב עם ערבים ולא עם לפיד
    סגור
  • 1.
    תחזרי איילת תחזרי
    שמואל חי מעודה 08/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 2
    את קול שפוי בתוך הכאוס. הוליכו אותך שולל, ניצלו את התמימות שלך ואת הנאמנות שלך ואת היושרה שלך ואת ההגינות שלך, לקחו אותו למקום לא טוב. היום את יודעת ומודה. תחזרי. אני תומך בך.
    סגור