בארץ

עיריית הרצליה בפיילוט חדשני: פסולת הגזם תהפוך לקומפוסט

עיריית הרצליה ממשיכה לפעול כדי לקדם קיימות ברחבי העיר, והפעם עם תוכנית חדשנית שבמסגרתה יפונה הגזם ברחבי העיר ויהפוך לכדי קומפוסט שיועבר לגינות השונות בעיר
מערכת ice | 
הפיילוט של הרצליה (צילום דוברות עיריית הרצליה)
עיריית הרצליה מודיעה היום (רביעי) כי תוציא לפועל תוכנית חדשנית לפינוי הגזם הנקי בעיר והפיכתו לקומפוסט, במטרה לשמור על הקיימות בעיר.
כחלק מפעולות עיריית הרצליה להיערכות לשינויי האקלים, בוצע לאחרונה פיילוט לתוכנית חדשנית שמטרתה להפחית את כמויות פסולת הגזם ולפעול ולהשיבן חזרה לטבע במודל של "כלכלה מעגלית".
עיקרה של התוכנית היא ביצוע גיזום מרוכז בעיר ואסיפתו. את הגזם העירייה קיצצה במכונות קיצוץ ייעודיות, ולאחר מכן העבירה למפעל מחזור שנמצא בזיכרון יעקב. מפעל המחזור הפך את שברי הגזם לקומפוסט - שבהמשך חזר כולו לגנים הציבוריים ולפארקים לצורך המשך גידול וטיפוח הצמחייה העירונית.
 
כעת, הוחלט בעירייה לקיים את התוכנית פעם בשנה מתוך ראייה ערכית של שמירה על הקיימות והסביבה. התוכנית הראשונה תתקיים לקראת החגים, בתאריכים 3-7.9, בשכונות יד התשעה, נווה עמל, שיכון ויצמן וגן רש"ל.  
מנכ"ל העירייה, עו"ד אהוד לזר, מסר: "עיריית הרצליה חרטה על דגלה את קידום תחום הקיימות בעיר ויצירת סביבה עירונית טובה ובריאה. אנו מחויבים להכין את עירנו אל עבר העתיד והאתגרים שעומדים בפנינו ואני מברך על כל רעיון ויוזמה שמקדמים מטרות אלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה