בארץ

חרבות ברזל, היום ה-13: ארה"ב מאשרת: ניסיון ירי מתימן לישראל סוכל

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בצפון, לפחות 30 שיגורי טילים מלבנון שהביאו לנפגעים - חמאס קיבל על עצמו את האחריות לירי. מטחים לעבר אשקלון והעוטף, מטחים גם לעבר גוש דן וערי המרכז. צה"ל חיסל שלושה בכירים בחמאס. הרכבת האווירית נמשכת: רה"מ נתניהו והנשיא הרצוג נועדו עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק 
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, תומר נויברג, יונתן זינדל)
אחרי יום היסטורי שכלל את הביקור של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, היום (חמישי) החל יומה ה-13 של מלחמת חרבות ברזל, המערכה הכבדה שהביאה להירצחם ונפילתם של לפחות 1,300 חיילים ואזרחים ישראלים. קבינט המלחמה בראשות נתניהו וגנץ מתכנס להערכות מצב תכופות.
קבינט המלחמה שהתכנס אמש הסתיים בסביבות 1:00 בלילה. במהלך היום צפוי בערב כינוס קבינט מדיני ביטחוני רחב - לקראת הרחבת המערכה בדרום. בינתיים, על פי דיווחים בלבנון: יעד התקיפה של צה"ל - באזור הכפר שובא שבדרום המדינה. דיווח ברויטרס גורס כי על פי מקורות שמעורים בפרטים, נשיא ארה"ב ביידן שוקל בקשה נוספת של כ-100 מיליארד דולר, שתכלול סיוע ביטחוני לישראל, אוקראינה וטייוואן, ומימון לתגבור גבול ארה"ב-מקסיקו.
 
ב'וול סטריט ג'ורנל' האמריקני טוענים כי כמות הנזק במתחם בית החולים בעזה שוללת את קביעת משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס כי 471 בני אדם נהרגו, ארה"ב אספה מודיעין אמין רב המצביע על כך שהפיצוץ בבית החולים בעזה נגרם על ידי הג'יהאד האסלאמי, כך אמרו גורמים רשמיים בארה"ב, תוך חיזוק טענת ישראל שהיא לא אחראית לפיצוץ.
בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל ומתנדבי זק"א בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה. עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 742 חללים  (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. עד כה הועברו לקבורה 645 מהם. תחנת ריכוז החללים הוקמה שעות לאחר פרוץ המלחמה, והועברו אליה מאות גופות של אזרחים שנרצחו בפיגוע.  
אלפי שוטרים פועלים בעבודה במשמרות מפרוץ המלחמה,  24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ונוטלים חלק במלאכת הזיהוי הקשה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, בכדי לבצע תהליך זיהוי מלא. עם השלמת תהליך הזיהוי מועבר המידע לצוותי הבשורה המרה המודיעים לבני המשפחות על השלמת הזיהוי וההכנה לקראת הבאת היקירים לקבר ישראל.
05:00: צה״ל הודיע כי תקף בשעות האחרונות מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הגבול עם לבנון. בין המטרות נתקפה עמדת תצפית לכיוון הים ממנה שוגר ירי נ״ט לעבר ראש הנקרה אתמול. התקיפות בוצעו בתגובה לאירועי הירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.
07:30: צה"ל הודיע כי השמיד תשתיות טרור ברצועת עזה וחיסל בהכוונת שב"כ בכירים ופעילים מארגוני הטרור השונים, ביניהם ראש הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח צה״ל ממשיך לתקוף כל העת ברחבי רצועת עזה. במהלך היממה האחרונה צה"ל, בהכוונת שב"כ, השמיד מאות תשתיות טרור של חמאס, מתוכן עשרות שנתקפו בשכונת ס'געיה. מאות תשתיות הטרור שהותקפו כוללות עמדות שיגור טילי נ"ט, פירי מנהרות, תשתיות מודיעין, חמ"לים מבצעיים ומפקדות נוספות. לצד זאת, הותקפו עשרות עמדות שיגור טילי מרגמות שרובן הושמדו באופן מיידי לאחר ששיגרו לעבר ישראל.
במהלך הלחימה, חוסלו שורת פעילים המשתייכים לכוח הנח'בה של חמאס, שהוביל את הפשיטה האכזרית ליישובי עוטף עזה - ומעל לעשרה מחבלים חוסלו בתקיפה ממוקדת של מטוסי קרב. מטוסי קרב של צה״ל, בהכוונת מידע מודיעיני של שב"כ, חיסלו את  ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור "ועדות ההתנגדות העממית" ברפיח, ראפת חרב חסין אבו הלאל. 
משרד הבריאות עדכן על 309 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ה', 19.10.23, בשעה 8:00. מהם 80 קשה, 159 בינוני ו-70 קל. עד כה פונו לבתי החולים 4,629 פצועים, מהם: 12 אנוש, 279 קשה, 764 בינוני, 3,188 קל, 239 חרדה  ו-145 בהערכה רפואית.
דובר הפנטגון פט ריידר מאשר בתדרוך שארה״ב יירטה טילים ששוגרו מתימן ״ככל הנראה ששוגרו לכיוון ישראל, אנחנו עדיין מבררים את הפרטים״.

לפי הפרטים הידועים ספינת מלחמה אמריקאית יירטה טילים ליד חופי תימן אשר נורו ככל הנראה על  ידי המורדים החות'ים
09:00: על פי דיווחים ברצועה: צה"ל חיסל בתקיפה אווירית בבית בעיר עזה את ד"ר ג'מילה א-שנטי בת ה-68, חברת הלשכה המדינית האישה הראשונה של חמאס, אלמנתו של עבד אל-עזיז אל-רנטיסי, אחד ממייסדי חמאס שחוסל במכוניתו על ידי ישראל ב-2004.
10:30: דובר צה"ל הודיע כי נמסרו עד כה הודעות ל-203 משפחות שיקיריהן חטופים ושבויים על ידי החמאס ברצועת עזה.
11:00: נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש כעת עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, שנחת  בישראל. מאוחר יותר ראש הממשלה נתניהו יוועד עם סונאק, והשניים ישאו הצהרה קצרה לתקשורת. 
11:50: שני טילי נ"ט נורו מעבר לבנון לאזור מנרה, אין דיווח על נפגעים.
12:45: אחרי בוקר שקט יחסית, מטח נורה לעבר אשקלון, זיקים וכרמיה שבעוטף עזה.
13:00: על פי דיווחים בעזה, חוסל מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס בעזה, זאת לאחר שביתו הופצץ.
​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
13:15: משרד הפנים בעזה: חיל האוויר הישראלי הרס את מגדל אל-אנדלוס, "המורכב מ-14 קומות", באזור אל-כרמה בצפון רצועת עזה.‌‌ משרד הבריאות בעזה טוען: יותר מ-3,500 הרוגים פלסטינים ויותר מ-12 אלף פצועים מתחילת המלחמה.
13:30: משטרת ישראל הודיעה כי במסגרת פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבה המרחבית מנשה מתקיימים כעת חילופי אש בין כוחותינו למחבלים חמושים במרחב.
13:50: מטח נורה לעבר הישובים דקל ואבשלום שבעוטף עזה. 
14:30: המתיחות ביהודה ושומרון נמשכת, דווח על זריקת אבנים באזור עוקף אל ערוב כביש גוש עציון חברון א.נ לעבר רכב ישראלי. אין דיווח על נפגעים.
14:32: לאחר כמה שעות של שקט באזור גוש דן, הירי למרכז חודש ביתר שאת: מטחים לעבר תל אביב - מזרח, אור יהודה, בני ברק, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן - מזרח, רמת גן - מערב, ראשון לציון, חולון, בני ברק, משמר השבעה, או יהודה והאזור 5 רקטות נורו מהרצועה, אין דיווח על נפגעים.
15:03: ירי לדרום לכיוון יתד, שדה אברהם, שדרות, איבים, ניר עם, לא דווח על נפגעים.
16:02: ירי גם לכיוון הצפון משטח לבנון: אזעקות נשמעו בישובים בגליל המערבי, אבירים, פסוטה, שומרה, רקטה נורתה לשטח פתוח, לא דווח על נפגעים. במקביל התחדש גם ירי הנ.ט מלבנון לשטח ישראל. צה"ל תוקף את מקור הירי
16:31: לראשונה מפרוץ המלחמה, ירי לצפון ולדרום בו זמנית: מטח כבד נורה לעבר באר שבע והסביבה ואל יישובי הגליל המערבי, אזעקות נשמעו בנבטים, אבו תלול, שגב שלום, אל סייד, אום בטין, תל שבע, לקיה ובאר שבע, בהמשך נשמעו אזעקות גם במנרה, נהריה, קרית שמונה ויישובי הצפון.
16:40 הירי לעבר הצפון נמשך: אזעקות נשמעו בנהריה והגליל המערבי, שלומי, גשר הזיו, לימן, חניתה, כ-20 שיגורים מלבנון בשלושה מטחים שונים, בנוסף ירי נ"ט נורה לעבר חניתה. עד כה לא דווח על נפגעים.
17:32 דובר צה"ל מעדכן כי כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.  בהמשך לדיווח הראשוני על התרעות בגליל המערבי, זוהו כ-20 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. כוחותינו תקפו בירי ארטילרי את מקורות הירי.
18:21 המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריטי רקטה בסביבת העיר קרית שמונה, כתוצאה מכך נפגעו שלושה, 2 קל ו-1 בינוני ונגרם נזק לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. במשטרה קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד משטרת ישראל .
 
18:30 על רקע השלמת היערכות צה"ל לכניסה קרקעית לעזה, רה"מ נתניהו נפגש עם לוחמי גולני. "אני פה עם הלוחמים של גולני, הם באים מכל חלקי הארץ, הם ילחמו כמו אריות. כל עם ישראל עומד מאחוריכם ואנחנו ניתן את המכה הקשה לאויבים שלנו כדי שנשיג ניצחון". 
19:00 משטרת ישראל ומשמר הגבול מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של רס״ר מקסים רז'ינקוב ז״ל לוחם בשירות מילואים ביחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש אשר פעל בעוז ובמקצועיות בלחימה אל מול מחבלים חמושים בפעילות מבצעית במחנה הפליטים נור א-שמס שבחטיבה המרחבית מנשה. מניין חללי המשטרה המעודכן הינו 58.
23:11 כל העת נמשכים המטחים - מעוטף עזה ועד גוש דן. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה