השוק

משרד האנרגיה הכריז: אלו החברות שקיבלו אישור לחפש גז בישראל

משרד האנרגיה הכריז לאחרונה, על שש חברות שזכו ברישיונות לביצוע חיפושים חדשים של גז טבעי במים הטריטוריאליים של ישראל. בניהן, ניתן למצוא את ענקיות האנרגיה BP הבריטית ו-eni האיטלקית 
מערכת ice | 
אסדת גז (צילום Pixabay)
חיפושי הגז הטבעי, במים הכלכליים של ישראל יוצאים לדרך, והממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות הכריז אתמול (ראשון) על הזוכים בהליך התחרותי הרביעי לחיפושי גז טבעי במימי ישראל.
לפי הפרסומים, 6 חברות זכו ב-12 רישיונות, בהן 4 חברות חדשות במשק האנרגיה הישראלי ועוד שתיים מהחברות המובילות בעולם, בהן ענקית האנרגיה הבריטית BP ו-eni האיטלקית הפועלת גם במצרים.  
 
לאחר הצגת התוצאות בפני מועצת הנפט בשבוע שעבר, הומלץ על העברתן לממונה על ענייני הנפט במשרד לקבלת ההחלטה. במסגרת מקבץ G-6 רישיונות יוענקו ל-eni כחברה מפעילה ולדנה פטרוליום ורציו. בנוסף, במקבץ יוענקו שישה רישיונות ל-SOCAR מאזרבייג'ן כחברה המפעילה ול-BP הבריטית וניו-מד של יצחק תשובה.
לפי העקרונות של ההליך התחרותי הנוכחי, הרישיון לחיפוש הגז יינתן לתקופה של שלוש שנים לפחות. במסגרת התקופה, בעלי הרישיון יצטרכו לבצע את תכניות העבודה אשר הגישו מבעוד מועד ובמסגרתן, ייבחנו את פוטנציאל גילוי הגז הטבעי בשטח שקיבלו ממשרד האנרגיה.
לאחר ביצוע תכנית העבודה, יוכל בעל הרישיון לבקש ארכה לשנתיים נוספות, בתנאי שיגיש תכנית עבודה הכוללת ביצוע קידוח בלפחות אחד מהאתרים במקבץ שקיבל ותכנית עבודה נוספת, שתאושר על ידי הממונה לענייני הנפט במשרד האנרגיה והתשתיות, ברישיונות האחרים.
לאחר ביצוע קידוח אחד לפחות ועמידה בכלל תכניות העבודה, ניתן יהיה להאריך את תקופת הרישיונות במקבץ בשנתיים נוספות, עד מקסימום 7 שנות רישיון, כפי שנקבע בחוק הנפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה