בארץ

עבר בקריאה שלישית: החוק שיכיר בבני זוג להט"בים כאלמני צה"ל

בעקבות נפילתו של חבר הקהילה הגאה, קצין הלוט"ר סרן במיל׳ שגיא  גולן ז״ל, הכנסת אישרה בקריאה שלישית תיקון שיכיר גם בבן או בת זוג של נופלים להט״בים כאלמן או אלמנת צה"ל. יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חה"כ יוראי להב הרצנו: "היום אנחנו מתקנים עוול היסטורי ביחס של המדינה לחברות וחברי הקהילה הגאה" 
מערכת ice | 
הכרה בבני זוג להט (צילום freepik, פלאש 90/ חיים גולדברג)
בעקבות נפילתו של חבר הקהילה הגאה, קצין הלוט"ר סרן במיל׳ שגיא  גולן ז״ל, הכנסת אישרה היום בקריאה שלישית תיקון שיכיר גם בבן או בת זוג של נופלים להט״בים כאלמן או אלמנת צה"ל. על הצעת החוק שיזם יוראי להב הרצנו, חתומים 80 חברי כנסת ובמסגרת התיקון, יוכרו ידועים בציבור או נשואים לבני מינם כאלמני צה"ל.
בחוק מ-1950 נכתב על בני זוג של נופלים ״בעלה״ או ״אשתו״ בלבד, וטרם הוכרו בחוק בני זוג מאותו המין. בעקבות בג"ץ שטיינר נגד שר הביטחון ב-1996 הודיע שר הביטחון כי יכיר גם בבני זוג וידועים בציבור חד-מיניים, בדומה להצהרת השר גלנט, אך הנושא מעולם לא הוסדר בחקיקה, עד היום.
כאמור, במסגרת התיקון שונתה ההגדרה למשפחת החיילים שנספו במערכה, כך שמעתה נקבע כי בן משפחה זכאי לתמלוגים הוא "מי שהיה נשוי לנספה ביום מותו, ובכלל זה מי שהתגורר עם הנספה לפני יום המוות והיה ידוע בציבור כבן זוגו של הנספה - אף אם נישא לאחר (להלן - אלמן או אלמנה)".
יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חה"כ יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד אמר כי "היום אנחנו מתקנים עוול היסטורי ביחס של המדינה לחברות וחברי הקהילה הגאה. בשעת לחימה אף אדם בישראל לא צריך לעמוד נבוך ובודד, להרגיש לא נחשב. אם אנחנו מספיק טובים כדי לשרת ולהילחם למען המדינה, אז אנחנו מספיק ראויים לחיות בה בכבוד ובשוויון. החוק הזה הוא למענו ובשמו של שגיא גולן ז"ל ובשם כל מי שמאמין בשוויון. וזאת רק ההתחלה. כי מה שהיה הוא לא שיהיה".
מטעם מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, רן שלהבי, התייחס לעובדה כי החוק יצא לפועל בעקבות  נפילתו של חבר הקהילה הגאה, קצין הלוט"ר סרן במיל׳ שגיא  גולן ז״ל ואמר: "תיקון החוק מוקדש לזכרו של סרן שגיא גולן ז״ל, לבן זוגו עומר ולכל המשפחה. הוא חשוב במיוחד לכל הלהט״בים שנמצאים עכשיו בחזית הלחימה ומסמן צעד ראשון בדרך לחקיקה שיוונית רחבה שתבטל את האפליה נגדנו בכל תחומי החיים. זו רק ההתחלה”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה