מדדים ומחקרים

קליל תעשיות מתפוצצת: גידול של 60% ברווח הנקי

קליל תעשיות, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות ומסכמת רבעון מוצלח עם הכנסות של 99.5 מיליון שקל ועלייה מטאורית של 60% ברווח הנקי של החברה. במקביל, על רקע המצב במשק החברה רושמת על ירידה במכירות
מערכת ice | 
פרדי אבוקרט (צילום ענבל מרמרי)
קליל תעשיות, מסכמת את הרבעון השלישי של 2023, הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2023 טיפס בכ-18.7% ל-21.7 מיליון שקל, בהשוואה ל-18.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-21.9% מההכנסות לעומת 17% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. השיפור בשיעור הרווח הגולמי, למרות הירידה בהכנסות, נבע בעיקר מהירידה בעלות חומר הגלם לעומת מחירי מלאי חומר הגלם בו נעשה שימוש בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2023 כמעט והוכפל לכ-10.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון טיפס לכ-10.1% מההכנסות לעומת 5.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
 
השיפור בשיעור הרווח התפעולי מיוחס לגידול ברווח הגולמי וקיטון בהוצאות מכירה ושיווק, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2023 טיפס בכ-60% ל-7.5 מיליון שקל, לעומת 4.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסות במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו ב-301 מיליון שקל, בהשוואה ל-357.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בהכנסות נבע הן מירידה במחירי המכירה והן מירידה בכמות הנמכרת.
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם ב-58 מיליון שקל, בהשוואה ל-82.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי בתקופה עמד על 19.3% מההכנסות לעומת 23.2% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מההשפעה של הירידה במחירי המכירה, הירידה בכמויות שנמכרו ביחס לעלויות הקבועות בעלות המכר, וכן מהשפעת העלייה בעלות חומר הגלם על תצרוכת החומרים, הנובעת משימוש ברבעון הראשון של השנה במלאי חומרי גלם, שנרכש במהלך שנת 2022, במחירים גבוהים לעומת מחירי מלאי חומר הגלם בו נעשה שימוש בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם ב-20.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-42.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתקופה עמד על 6.9% מההכנסות לעומת 11.9% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי בשיעור הרווח התפעולי נבע בעיקר מהקיטון ברווח הגולמי, כאמור, אשר מותן עם הירידה בהוצאות מכירה ושיווק, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
בתשעת החודשים הראשונים של 2023 רשמה החברה הכנסות מימון, נטו בסך כ-153 אלף שקל, בהשוואה להוצאות מימון, נטו בסך של 3.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפערים בין התקופות נובעים בעיקר משינויים בשווי תיקי ניירות הערך הסחירים ומהפרשי שער.
כמו כן נכללו הוצאות בגין שערוך אופציות רכש ומכר בקשר עם רכישת פתח. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הסתכם ב-15.8 מיליון שקל, לעומת 29.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לחברה יתרת מזומנים והשקעות בניירות ערך סחירים בהיקף כולל של 102.8 מיליון שקל. לחברה אין התחייבויות פיננסיות. הונה העצמי של קליל הסתכם ב-375.6 מיליון שקל ומהווה 78% מסך המאזן.
התזרים מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2023, גדל לכ-46.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד בעיקר כתוצאה מקיטון ביתרת המלאי
צורי דבוש, יו"ר קליל: "החל מיום 7 באוקטובר 2023 מתחוללת במדינת ישראל מלחמת 'חרבות ברזל', לצערנו התנופה שהחלה ברבעון השלישי נקטעה, אך אנו מנצלים את התקופה, וממשיכים ולהשקיע בעתיד, החל משקידה על פיתוח מערכת חלונות פורצות דרך, השקעה בפרסום ותמיכה בעובדים שנפגעו כלכלית באופן מהותי מהמצב. פתחנו קו חם למתקינים המורשים ומסייעים להם ככל שניתן, הנהלת החברה רוצה להביע את הערכתה הרבה על מסירותם של עובדי החברה, לקוחותינו, ספקנו ומשפחותיהם אשר רתומים למאמץ גם בימים קשים ומורכבים אלה. מאחל לכל אזרחי ישראל בשורות טובות".
פרדי אבוקרט, מנכ"ל קליל: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של 2023 עם ירידה במכירות, זאת, על רקע ההאטה במשק, התנודתיות בשער החליפין והמשך הירידה בשוקי הנדל"ן, לרבות בביקושים שנרשמו בסגמנט השיפוצים. לצד זאת, רשמנו ברבעון האחרון עלייה של כ-60% ברווח הנקי, הנובעת בעיקר מהירידה בעלות חומר הגלם לעומת מחירי מלאי חומר הגלם בו נעשה שימוש בתקופה המקבילה אשתקד".
אבוקרט המשיך: "בהתאם לנסיבות הקיימות, אנו נוקטים בשורה של פעולות שונות, שמטרתן לצמצם, ככל האפשר, את הפגיעה העתידית בתוצאות החברה, ובכלל זה צמצמנו את היקף שעות העבודה בתפעול ובמטה החברה, כאשר אתר החברה ממשיך לפעול באופן סדיר תוך התאמה להיקפי הביקוש המשתנים".
אבוקרט: "לצד זאת, אנו ממשיכים ביישום התוכנית האסטרטגית שלנו, באמצעות מספר מהלכים משמעותיים שהוצאנו לפועל לאחרונה, ביניהם: הסכם לשיתוף פעולה לייצור ושיווק בלעדי של מערכות אלומיניום בישראל בהתמקדות בסגמנט הפרוייקטאלי עם חברת 'ריינארס' הגלובלית; פתיחת אולם תצוגה שלישי בראשון לציון בקונספט חדשני, כחלק משדרוג "חווית הלקוח" בתהליך רכישת מערכות אלומיניום; המשך פיתוח סדרת ה-"באוהאוס", שמכירות מוצריה גדלו ברבעון בכ-47% אל מול התקופה אשתקד. מדובר במותג פרימיום ומוצר דגל של החברה, שאנו מזהים שהוא נותן מענה חדשני ללקוחותינו, ואנו ממשיכים להרחיב את פורטפוליו המוצרים מתוך מטרה להעמיד לרשות כל לקוח את הפתרון הייחודי המתאים לצרכיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה