בארץ

חרבות ברזל, היום ה-69: שמונה חיילים נפצעו באורח קשה

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו, המבצע בג'נין מתקדם ונכון להיום 11 מחבלים הרוגים, 13 מחבלים פצועים, 500 מחבלים שנעצרו, בצהריים אירעו מטחים לעבר הצפון, בכירי חמאס בקטאר ניתקו קשר ועזבו לאלג'יריה, בשעות הערב הותר לפרסום כי שמונה חיילים נוספים נפצעו באורך קשה
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צהל)
היום (חמישי), התמרון הקרקעי ברצועת עזה במלחמת 'חרבות ברזל' נכנס ליומו ה-69. מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. אמש, האו"ם הצביע בעד הפסקת אש מיידית, בהתנגדות של 10 מדינות בלבד ובמקביל הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל.
הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: רס״ר (מיל׳) אלישע לוינשטרן (Elisha Levinshtern), בן 38, מחריש, לוחם שיריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול (ד’) בקרב בדרום רצועת עזה.
 
ח"כ מאיר כהן מיש עתיד מאשים בגל״צ‬: "נתניהו שבוי ולכוד בידיהם של קיצונים שלא רואים את מה שרוב העם רואה. המחנה הממלכתי צריך להתנגד, אני מקווה שיצביעו נגד תקציב 2024 שממשיך את הסאגה הזאת. זה תקציב שלא מכבד את העם"
שמי ניו-יורק הוארו הלילה באמצעות רחפנים כחלק ממיצג שקרא לשחרור החטופים, אופיר שרעבי, בתו של יוסי שרעבי ואחייניתו של אלי שרעבי החטופים בעזה, בגל״צ‬: "כולנו על הקצה, רוצים לעשות הכל - כי אין זמן לזוז, אין זמן לנשום עד שהם בבית. אבל אנחנו לא מאבדים תקווה"
המבצע בג'נין מתקדם ונכון לשעה האחרונה ישנם 11 מחבלים הרוגים, 13 מחבלים פצועים, 500 מחבלים שנעצרו. מקורות פלשתיניים: מניין המחבלים שחוסלו בג'נין במהלך פעילות כוחות צה"ל במחנה בימים האחרונים עלה ל-11. שמונה מתוכם חוסלו מהאוויר.
שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין השלישי שוחח היום עם שר ההגנה הישראלי יואב גלנט כדי להדגיש את תמיכתו המתמשכת במאמצים של ישראל להבטיח שחמאס לא יוכל לחזור על התקפות 7 באוקטובר, וכדי לקבל עדכונים על פעולות ישראל בעזה.  המזכיר חזר על הצורך להגן על אזרחים במהלך פעולות צבאיות ולהגביר את זרימת הסיוע ההומניטרי לעזה. .הוא גם גינה את פעולות החיזבאללה הלבנוניות המאיימות על יישובים בישראל וקרא להרגעה לאורך הקו הכחול.
דיווח בגרדיאן: אוסטרליה שוקלת בקשה של ארה"ב לשלוח ספינת מלחמה לים סוף כחלק מהמערכה מול החות'ים בתימן. אוסטרליה היא אחת מ-39 המדינות החברות בכוח המשימה הימי הבין-לאומי למאבק בהברחות וחטיפות במי המזרח התיכון.
06:04 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב כיסופים בעוטף עזה.
10:23 אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים נירים ועין השלושה בעוטף עזה.
13:50 אזעקות צבע אדום נשמעו ביישובים סופה וניר יצחק שבעוטף עזה.
14:07 אזעקות גם בצפון, ביישובים כפר גלעדי, מנרה, מרגליות, משגב עם ,קרית שמונה ותל חי. ירי רקטות  זוהו נפילות במוצב באזור מרגליות . אין נפגעים בגוף
14:25 -  ירי רקטות לגזרת רכס רמים. נשמעו אזעקות ביפתח.  זוהו נפילות במרחב צומת הגומא וצומת כ"ח. אין  נפגעים בגוף
15:00: דיווחים בקטאר: שלושה בכירי הזרוע הצבאית של חמאס ניתקו קשר ועזבו את המדינה לאלג'יריה
15:15: בתימן מדווחים על ספינה שהוסטה לכיוון חופי המדינה
18:00: ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, חיל ההנדסה הקרבית ולוחם מגדוד 12, חטיבת גולני נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
כמו כן, שני לוחמים מיחידת מגלן (212), נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה 
בנוסף, קצין בגדוד 82, עוצבת ׳סער מגולן׳ (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה
כלל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו. 
18:45: מג״ד בא״ח גולני, סא״ל שחר ברקאי, נפצע היום באורח בינוני מפיצוץ מטען בדרום רצועת עזה, בתקרית שבה נפצעו 5 לוחמים נוספים באורח קשה. 
שחר נכנס למלא את תפקידו של מג״ד 12 אשר נפצע בשטח הארץ בתחילת הלחימה וכעת יחזור לפקד על גדוד 12.(דורון קדוש).
18:55: הודעת דובר צה"ל ותקשורת שב"כ: לאחר 60 שעות - הושלם המבצע בג'נין; לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב השלימו מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג׳נין שבחטיבת מנשה
הלוחמים עצרו הלילה 14 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, שלושה מהם משויכים לארגון הטרור חמאס
לאחר כ-60 שעות כוחות הביטחון השלימו מבצע נרחב ומשמעותי לסיכול טרור בפיקודה של חטיבת מנשה במחנה הפליטים ובעיר ג’נין. 
הכוחות סרקו והגיעו למאות מבנים, עיכבו לתחקור חשודים שמתוכם נעצרו  עד כה כ60 מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, איתרו והחרימו מעל 50 נשקים מסוגים שונים, מאות מטענים וכספי טרור בשווי מעל 100,000 ש״ח. 
בנוסף, הלוחמים איתרו מעל עשרה פירים תת קרקעיים, שבע מעבדות מטענים וחמישה חמ"לי תצפיות שנועדו למעקב אחר הכוחות. 
חלק מתשתיות הטרור הושמדו על ידי הכוחות. 
כמו כן, אותרה תחמושת רבה, חומרים להכנת מטענים, ציוד צבאי וחלקי נשק רבים. 
במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף שתי חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות, כלי הטיס חיסלו שבעה מחבלים ונפצעו נוספים. בכל המבצע חוסלו מעל עשרה מחבלים. 
במהלך הפעילות שבעה לוחמי צה״ל וקצין נפצעו באורח קל, טופלו בשטח ופונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה