בארץ

סמוטריץ' ורגב בוויכוח סוער: "אסור לעודד סרבנות"

על רקע סערת השעיית הלוחמים שקראו קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין ושרו שירי חנוכה, ויכוח סוער פרץ בין השרים סמוטריץ' ורגב בישיבת הממשלה. רגב טענה כי היא מבינה את הלוחמים שאיימו לסרב בעקבות האירוע, אך הבהירה: "ממש לא סרבנות, הצבע היה צריך לטפל ברגישות"
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ', מירי רגב (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל)
אחד הנושאים הטעונים ביותר בזמן האחרון הוא סערת לוחמי המילואים שהודחו משום שקראו קריאת "שמע ישראל" במסגד בג'נין. פעולה זו, שגונתה צה"ל באופן נחרץ והובילה להשעיית החיילים, ספגה ביקורות מרובות בציבור הישראלי – וכמובן גררה תגובה זועמת מטעם חבריהם של הלוחמים שאיימו להפסיק לשרת. כעת, נחשף ויכוח סוער שפרץ בין השרים מירי רגב וסמוטריץ' בישיבת הממשלה בנושא זה.
רגב טענה כי היא מבינה את אותם חיילים אשר גיבו את חבריהם (הלוחמים המודחים), למרות שאלה איימו להפסיק לשרת בגין פעולת ההדחה. "הצבא צריך להכיל. גם אם עשו טעות", טענה.
 
סמוטריץ' לא יכל לעמוד מנגד לדבריה השנויים במחלוקות של השרה וביקש שתבהיר את עמדותיה בנושא זה, אך זו המשיכה לעמוד כך שהיא מבינה לליבם של הלוחמים. "אסור לעודד סרבנות בכל דרך שהיא", השיב שר האוצר, ורגב השיבה לו: "ממש לא סרבנות, הצבא היה צריך לטפל ברגישות – ולא בהשעיית הלוחמים".
אחת הביקורות בנושא השעיית הלוחמים הושמעה על ידי פעיל ההסברה הישראלי ערבי, יוסף חדאד, שטען כי: " לביזוי של מקום קדוש אין מקום. מקרה כזה לא מייצג את רוח צה"ל ולמעשה פוגע בו". מנגד, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דווקא תמך בחיילים וכתב: "כן, אני אגבה לוחמים גיבורים שנלחמים כבר 70 יום ברצף, יום וליל, וקראו שמע ישראל במסגד בג'נין. לא מתחרט ולא מתנצל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שר הביטחון אגב
    שלום 12/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעד עידוד סרבנות
    סגור