בארץ

חרבות ברזל, היום ה-75: צה"ל תקף בלבנון, עסקה לשחרור חטופים בדרך?

ישראל הציעה לחמאס באמצעות קטאר: הפוגה של שבוע לפחות בלחימה בתמורה לשחרור של כ-40 חטופים. בחמאס מעוניינים לשחרר רק גברים ולא נשים הפעם, כאשר סרטון של שני חטופים שוחרר, בשעות הבוקר תקפו מטוסי חיל האוויר בשטח לבנון מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה
מערכת ice | 
חמאס (צילום פלאש 90/ וויסאם השלמון)
אחרי האסון הנורא בתמרון הקרקעי ברצועת עזה והפקת הלקחים לאחריו, מלחמת 'חרבות ברזל' נכנסת ליומה ה-75 היום (רביעי). מדינת ישראל פועלת תחת לחצים כבדים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה. הסיוע האמריקני נמשך עם גמגום קל ובינתיים חוזרות בעיקר גופות של חטופים שהולכים ומתמעטים.
על פי דיווח ב-CNN: שגריר ישראל בארה"ב מיכאל הרצוג אישר שישראל מוכנה להשהות את הלחימה כדי לשחרר כמה שיותר חטופים משבי חמאס. עם זאת, הרצוג לא אישר אם אכן הושג ההסכם: "עד כה חמאס סירב לעסקה. הם מקווים להפסקת אש קבועה, אבל אני מקווה שלחץ התמרון הקרקעי והלחץ הקטרי יגרמו להם להסכים".
 
שר החוץ הבריטי, דייויד קמרון, יבקר השבוע בירדן ובמצרים. משרד החוץ הבריטי אמר כי מטרת הביקור היא "לדחוף להפסקת אש יציבה ולהפוגות הומניטריות נוספות". במקביל, לפני המראתו של אסמעיל הנייה למצרים כדי לדון בהפסקת אש - הוא נפגש הלילה עם שר החוץ של איראן בקטר
במהלך הלילה צה"ל תקף מהאוויר ומהקרקע יעדי טרור בלב העיר עזה, בשכונת שג'אעיה ובדרום הרצועה. לפני זמן קצר חיל האוויר תוקף יעדי טרור בג'בליה, כמו כן צה"ל תקף בחלק המערבי של העיר חאן יונס יעדי טרור בשכונה היפנית. לפי דיווח פלסטיני במקום יש הרוגים
על פי אמיר בוחבוט, בפעילות מעצרים בעיירה יאמון בשומרון נפתחה אש לעבר כוחות צה"ל והתפתחו הפרות סדר אלימות. הלוחמים השיבו באש וזיהו פגיעות. לפי דיווח פלסטיני נעצרה אישתו של מבוקש ממשפחת בני עודה, מזוהה עם חמאס, כדי להפעיל עליו לחץ להסגיר את עצמו.
חלל צה״ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו: סרן (מיל׳) ליאור סיון (Lior Sivan), בן 32, מבית שמש, קצין לוחם בגדוד 363, חטיבת ׳הראל׳ (10), נפל אתמול (ג') בקרב בדרום רצועת עזה. כמו כן, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.
על פי ברק רביד: "‏ישראל הציעה לחמאס באמצעות קטאר: הפוגה של שבוע לפחות בלחימה בתמורה לשחרור של כ-40 חטופים. בחמאס מעוניינים לשחרר רק גברים ולא נשים הפעם, כאשר סרטון של שני חטופים שוחרר".
09:00: צה"ל תקף מעל 300 מטרות במהלך היממה האחרונה; מטוס קרב השמיד עמדה ממנה בוצעו שיגורים לעבר שטח הארץ אתמול
במהלך היממה האחרונה נתקפו מעל 300 מטרות. כוחות צה"ל הפועלים בשטח רצועת עזה ממשיכים לנהל קרבות פנים אל פנים מול מחבלים, להכווין כלי טיס לעבר חוליות חמושות ואמצעי לחימה, זאת לצד תקיפות חיל האוויר וכוחות זרוע הים, במסגרתן חוסלו עשרות מחבלים והושמדו שורת תשתיות טרור  ברצועה. 
בעקבות ירי שבוצע לעבר כוחותינו בדרום רצועת עזה, פשטו לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבתי 55 על מפקדות צבאיות במרחב ח'אן יונס מהן בוצע ירי ובהן אוחסנו אמצעי לחימה רבים. בין אמצעי הלחימה שאותרו, מספר נשקים, תחמושת, מטעני נפץ, וכ-20 פצצות מרגמה.
חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מטוס קרב של חיל האוויר שתקף והשמיד עמדה לשיגור רקטות, ממנה בוצע ירי לעבר שטח הארץ אתמול (ג').
09:17: לפני זמן קצר, כלי טיס של חיל האוויר תקפו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, מספר תשתיות טרור לצד  אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. חיזבאללה הודיע על שני הרוגים.
16:57 אזעקות נשמעו לפני זמן קצר ביישובי צפון פסוטה, מעונה, מעיליא, אבירים, כפר ורדים ומעלות תרשיחא. דווח על שמיעת הדי פיצוצים במרחב.
19:20 אזעקות נשמעו ביישובי הצפון מסעדה ועין קנייא.
20:46 דובר צה"ל חושף תיעוד מאחת המנהרות המושקעות שאותרו ברצועת עזה והפתח אליה נמצא בביתו של מנהיג החמאס, יחיא סינוואר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה