בארץ

המתנה של סטרוק: זה הארגון שעשוי לקבל 20 מיליון שקל

לאחרונה נחשף כי בדיון של ועדת הכספים של הכנסת, ביקשה השרה אורית סטרוק להעביר תקציב של כ-20 מיליון שקל, ללא מכרז, לארגון השומר החדש, שמתעסק בהגנה על אזורים חקלאיים." המשרד פעל באופן מקצועי ובחן את כלל הגופים הרלוונטים", מסר דובר השרה
מערכת ice |  3
אורית סטרוק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחרונה שמה של אורית סטרוק, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, עלה רבות בתקשורת מסיבות שנויות במחלוקת -  בעיקר בשל דיונים על תקציב המדינה והכספים שהיא דורשת. כעת נחשף כי בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדת הכספים של הכנסת, ביקשה סטרוק להעביר תקציב של 20 מיליון שקל, ללא מכרז, לארגון השומר החדש.
הארגון מתעסק בשמירה והגנה על יישובים באזורים "בעיתיים" אשר סובלים מ"פרוטקשן" של עבריינים, בעיקר בשטחים חקלאיים. התקציב מיועד לסייע בהקמת צוותי חירום וחוסן יישובים, וזאת למרות שהארגון כבר עושה זאת ללא התקציב המדובר. במשרד הממשלתי מאמינים כי השומר הוא הגוף היחיד שיכול לסייע במשימה זו ולכן אין צורך בעריכת מכרז.
 
חשוב לציין כי צוותי חירום וחוסן ישוביים קיימים בישראל כבר למעלה מ-20 שנה, בעיקר במועצות אזוריות. הצוותים לא היו קשורים לארגון השומר החדש, והם מנוהלים על ידי רשויות מקומיות. תפקידם הוא לפעול במקרי חירום, כמו: שריפה, מגפה או אירועי מזג אוויר חריג, ולתת מענה מהיר עד שגורמי המקצוע החיצוניים מגיעים.
ע"פ דיווח של TheMarker, על אף שלשומר אין ניסיון בהקמת צוותי חירום – משרדה של סטרוק האמין כי הוא הגוף היחיד שיכול לסייע בכך, ושדרוש תקציב של 20 מיליון שקל לשם כך. ח"כ נאור שירי (יש עתיד) טען כי לא ייתכן שהתקציב לא יעבור בהליך מכרזי מסודר שיאפשר לכלל הגופים בישראל להציע את שירותיהם.
ישראל אסולין, הדובר של השרה סטרוק, טען כי "המשרד פעל באופן מקצועי ובהנחיית הייעוץ המשפטי, ובחן את כלל הגופים שיכולים לספק את השירותים הנדרשים". הוא לא נענה לבקשה להעביר את רשימת הגופים שנבדקו על ידי המשרד ולפרט כיצד נערכה הבדיקה.
 
מהשומר החדש נמסר בתגובה: "בעקבות פניית משרד ההתיישבות גיבשנו תוכנית שתספק סיוע בפריסה ארצית ליישובים, בהפעלת מתנדבים בני המקום בשגרה ובהיערכות לחירום מתוך הניסיון הרב שלנו בנושא. אנחנו לא מקימים צח"י ולא מתפעלים צח"י, אלא נותנים רשימה של הכשרות שהמשרד ביקש, שיכללו בין היתר הכשרת עזרה ראשונה, קשר עם הרשויות והתמודדות עם סיכונים. לשומר החדש ניסיון של 15 שנה בנושאים אלה".
קשה להגיד האם למשרד ההתיישבות יש אינטרס מובהק שדווקא ארגון השומר החדש יפעיל את צוותי החירום, אך אין ספק כי המהלך מנוגד לבירורקטיה המקובלת בנושאים אלו. כמו כן, חשוב להגיד כי ארגון השומר כבר הפעיל לאחרונה מערכי מתנדבים שיישמרו ויאבטחו גם בתוך יישובים, כמו במועצה המקומית בנימינה וכן גם בגדרה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני מתקשה מאוד להאמין שאין אינטרס מאחורה
    הארגון כשר 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתכן ויש פה ניסיון לדריסת רגל בתוך הארגון הזה לקראת "היום שאחרי". לא סתם המשרד הזה קיבל תקציב אסטרונומי שרק צומח. יש תוכניות של הציונות הדתית לתפוס קרקעות בעוטף עזה כאשר הציבור שלהם יקבל תיעדוף מובהק. והם רוצים לספח אליהם את הארגון הזה
    סגור
  • 2.
    לא לפסול מיידית בגלל שזו סטרוק . אבל...
    קראתי ובדקתי 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הארגון לא שייך למגזר היהדות הציונית ולא לזרמים משיחיים אחרים. זה ארגון שמגיע לתקציב של כ 100מ' שח בשנה תרומות מכל עבר. אבל... אנו רואים בצורה מפורש התנהלות של מנהל פסול ולא תקין של המשרד. מה שמעלה שאלות לגבי האינטרס של סטרוק בארגון הזה. זה קרה בעבר שהממשלה חסמה מהלכים של "אחים לנשק" באמצעות השומר החדש.
    סגור
  • 1.
    הארגון הזה עושה עבודה חשובה וטובה (ל"ת)
    חיים 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור