בארץ

דחיית הבחירות המקומיות: המימון הממשלתי יזנק ב-17% בגלל המלחמה?

בדו"ח שפרסמה הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות, המליצה להגדיל את המימון ל-74 שקל לבוחר לעומת 63 שקל עד כה. בנוסף, סיעה שלפחות שליש מחבריה נשים, תקבל תוספת מימון של 15% על המימון הרגיל. ההחלטה לא תחול על 14 רשויות שפונו מבתיהן, וכתוצאה מכך לא תערכנה בהן בחירות
מערכת ice | 
בחירות לראש הרשות המקומית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות והבחירות ברשויות המקומיות ממליצה בדו"ח שפירסמה אמש (חמישי) להגדיל את המימון הממשלתי למתמודדים ולסיעות בכ-17% כך שיעמוד על 74 שקל לבוחר, לעומת 63 שקל עד כה. בבחירות המוניציפליות כל רשימה ומועמד לראש מועצה אזורית זכאים למימון ממשלתי של הוצאות הבחירות.
החישוב של מימון הבחירות למתמודדים ולסיעות הוא מורכב: סיעה תקבל סכום השווה לערך יחידת המימון (74 שקל באם תתקבל ההמלצה) המוכפל במספר בעלי זכות הבחירה באותה רשות מקומית. הסכום שמתקבל מוכפל במספר הנציגים שנבחרו מטעם הסיעה לרשות ומחולק במספר חברי המועצה שנבחרו ברשות. ככל שהרשות גדולה יותר אזי מספר חברי המועצה גדול יותר. 
 
לפי ההמלצה, סיעה ברשות מקומית שלפחות שליש מנבחריה נשים - תקבל תוספת מימון של 15% על המימון הרגיל. ההחלטה חלה על הבחירות המקומיות לרשויות שנדחו השבוע פעם נוספת ל-27 בפברואר, אך לא על 14 רשויות בדרום ובצפון שתושביהן פונו מבתיהם עקב המלחמה וכתוצאה מכך לא ייערכו בהן בחירות בסוף החודש הבא. אם הבחירות, שאמורות היו במקור להיערך ב-30 באוקטובר 2023, יידחו פעם נוספת מעבר ל-27 בפברואר - אזי ההעלאה הזו לא תחול על הבחירות החדשות.
 
בראש הוועדה הציבורית עומדת השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה וחבריה הם רו"ח אהוד רצאבי ופרופ' אסף מידני. הוועדה נדרשה לסוגייה בעקבות פניותיהם של מועמדים ברשויות המקומיות  שטענו כי שתי הדחיות במועד הבחירות מחייבות שינוי בלתי צפוי בתכנון המקורי של ההוצאות ומעמיסות עליהם הפסדים ונטל כספי בלתי צפוי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה