בארץ

החינוך לשנאת יהודים: זו ההמלצה המעניינת של ועדת החינוך לממשלה

במסגרת דיון שנערך בכנסת העוסק בחינוך הפלשתינאי לשנאת יהודים, החליטה ועדת החינוך כי יש להמליץ לממשלה להגביר את המודעות בפורומים בינלאומיים. בדיון נכח איש העסקים יוסי פולק, אשר הדגיש את חשיבות העלאת המודעות
מערכת ice | 
ועדת החינוך (צילום יהודית סטרובולסקי)
על רקע אירועי הטבח שהתרחשו ב-7 באוקטובר ביישובי העוטף, בכנסת נערך דיון על החינוך לשנאת היהודים, אשר אליו תושבי רצועת עזה נחשפים מגיל קטן. איש העסקים יוסי פולק, אשר נכח בדיון המדובר, חשף בפני הנוכחים את הסרטון שערך לחמ"ל ההסברה, אותו הוא מנהל.
הדיון המיוחד התקיים בהשתתפות חברי כנסת, מומחים, נציגי משפחות החטופים וארגון "אימהות ללוחמים". את האירוע המדובר, ניהלו חה"כ אלי דלל (הליכוד), יו"ר ועדת הילד, חה"כ יוסף טייב ויו"ר ועדת החינוך.
על רקע העובדה כי קיים קשר מובהק בין החינוך לשנאת היהודים לבין המשך הסכסוך בין שני הצדדים, החליטה הועדה להמליץ לממשלה על  העלאת הנושא בפורומים בינלאומיים והחרפת המאבק בנושא מול האו"ם, ארגון אונסק"ו ומדינות רבות אשר אחראיות על מימון חינוך השנאה. 
בחודש נובמבר האחרון, ציין פרופ' נסים בן דוד במאמרו על חינוך העזתים, כי שיקום הרצועה מתחיל בחינוך. במאמרו כתב פרופ' בן דוד: "על ישראל להוביל לאחר המלחמה לגיוס הקהילה הבינלאומית לתרום לשיקום עזה ולהוביל את כל מה שקשור להליך השיקום, לפעול להקמת מערכת חינוך חדשה כבר מגילאי פעוטות, מכוונת ומפוקחת על ידי ארה"ב, מדינות אירופה ומדינות ערביות מתונות כמו איחוד האמירויות וסעודיה, ולדרוש את הכשרתם של מאות  מפקחים דוברי ערבית, שאינם פלסטינים, שידאגו לכך שמערכת החינוך העזתית תכלול תכני לימוד שידגישו ערכים של הומניות, שלום ואחוות עמים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה