בארץ

תגובת פורום העצמאים לתכנית הכלכלית ב-2024: "בעלי העסקים במצב אנוש"

הסדרת רשת ביטחון כלכלית לבעלי העסקים שנפגעו במלחמה, הארכת מתווה החל"ת לעובדים שנפגעו, יצירת מנופי צמיחה חדשים והקפאת המע"מ באחוז אחד החל ב-2025. אלו הם התנאים המרכזיים שהציג פורום העצמאים והפרילנסרים, כתגובה לתכנית הכלכלית של מדינת ישראל לשנת 2024
מערכת ice | 
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בישראל (צילום פורום העצמאים)
לקראת סגירת תקציב המדינה לשנת 2024-2025, פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות הציג את דרישותיו משר האוצר שבו הוא קורא להסדרת רשת ביטחון כלכלית ומנגנון פיצויים מוסדר לבעלי העסקים שנפגעו בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. בדו"ח מיוחד שהגיש מבקר המדינה לראש הממשלה בעניין התנהלות הממשלה בשבועות הראשונים של המלחמה, הדגיש המבקר כי ההתנהלות האיטית של הממשלה בהסדרת הסיוע לעסקים, העמיקה את המצוקה של בעלי העסקים וכי  ישנה חשיבות גדולה ליצירת רשת ביטחון כלכלית הכוללת תוכניות ומערכים מוסדרים לסיוע לעסקים.
בעיקרי הדרישות של פורום העצמאים ממשרד האוצר, מבקשים בפורום להקפיא את העלאת שיעור המע"מ באחוז אחד מ 17%- ל- 18%. ע"פ עמדת הפורום, העלאת המע"מ בשיעור של אחוז אחד ועליית המחירים הצפויה בעקבותיה יפגעו ברמת הצריכה ובהתאמה יחריפו את ההאטה הצפויה במשק. עסקים רבים יצטרכו להתמודד עם העלאת מחירי הסחורות, השירותים וחומרי הגלם איתם הם עובדים. מצב כזה עלול להוביל לעליית מחירים לצרכנים, מה שעלול להשפיע על הביקוש שלהם ועל העדפותיהם, ובכך לפגוע בעצמאים ובעסקים הקטנים. עליית המע"מ ובהתאמה העלייה במחזור העסק, עלולה להוביל גם לשינוי במעמד של עסקים קטנים כעסק פטור.
 
בפורום ביקרו גם את החלטת הממשלה הקוראת שלא להאריך את מתווה החל"ת בתקציב הנוכחי. בעלי העסקים בענפי התרבות, התיירות והאירועים, שרבים מהם עדיין סגורים או נפגעו קשות ועתידים להמשיך ולהיפגע כל עוד המלחמה נמשכת. עסקים אלו זקוקים בדחיפות להארכת מודל החל"ת, שכן עבודתם מבוססת בין היתר על שיקום ויצירה מחדש של הנטוורקינג שנפגע. בזמן הזה, החזרה לתעסוקה חלקית תקטין את מעגל האבטלה והעובדים לא יישארו זמן רב ללא עבודה.
לסיום, פורום העצמאים והפרילנסרים יצא בהתנגדות נחרצת לאישור תקנות מס הכנסה בתחום ניכוי הוצאות רכב, המשחירות את פניהם של כלל העצמאים בישראל, במקום להמשיך לפעול ישירות ולפעול ישירות כנגד מעלימי המס במסגרת עבודתם של רשות המיסים.
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות: "ההתעלמות מהצורך ברשת ביטחון לעצמאים ולפרילנסרים היא בלתי נסבלת. ממשלת ישראל חייבת להזרים חמצן באופן מיידי לבעלי העסקים הנמצאים במצב אנוש. במהלך השנים האחרונות פעלנו להסדרת הסיוע לעסקים, ואף גיבשנו בשיתוף עם הביטוח הלאומי מתווה למענק שעת חירום לעצמאים ולבעלי שליטה, אך למרבה הצער למרות פניות חוזרות ונשנות לשרים הרלוונטיים ולמשרדי הממשלה, דבר לא התקדם. ללא הצגת מתווה פיצויים מוסדר, שר האוצר ייזכר כאיש שבמשמרתו עשרות אלפי עצמאים בישראל קרסו ונשלחו לרחוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה