בארץ

תושבי העוטף מתחילים להשתקם? "לא נסכים להתפשר יותר על הביטחון"

במסגרת המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״, 160 מנכ"לים בכירים מהמגזר העסקי והפילנתרופי הגיעו לעוטף עזה בכדי לסייע לתושבי הדרום והעוטף. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אני קורא לשר לביטחון פנים לאמץ מיידית את התוכנית להחזרת הביטחון האישי של השלטון המקומי"
מערכת ice | 
אירוע צו 8 (צילום עוז שכטר)
במסגרת הסיור שנערך היום (שני) בעוטף עזה, אותו הוביל המיזם הלאומי ״ישראל מתגייסת״ בשיתוף פיקוד העורף, נשיאות המגזר העסקי, השלטון המקומי והאזורי, קרן היסוד, ו-IATI, השתתפו 160 מנכ"לים של החברות העסקיות הגדולות ביותר בישראל.
הבכירים סיירו בשדרות ושמעו עדויות מהתושבים שנחשפו לזוועות של ה-7 באוקטובר. בהמשך הסיור, מאות הבכירים ביקרו באזור רעים ונחשפו לתופת שפקדה את משתתפי המסיבה באותה שבת שחורה.
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי והפורום הכלכלי חברתי, ציין כי המגזר העסקי פועל רבות למען תושבי הדרום: "אנו בנשיאות המגזר העסקי באמצעות הפורום הכלכלי חברתי, הקמנו את דסק המעסיקים והפילנתרופיה, במרכז לסיוע לאומי של פיקוד העורף. הנוכחות היום יומית של נציגינו בדסק, אפשרה לנו לדעת מה הם הצרכים המיידים להם זקוקים הרשויות והעמותות שמסייעות לתושבי הדרום".
שי חג'ג', יו"ר השלטון האזורי, ראש המועצה האזורית מרחבים ויו״ר מרכז השלטון האזורי, הדגיש בדבריו את חזונו של חברו אופיר ליבשטיין ז״ל, שנפל בהגנה על כפר עזה. ״בידיכם, המנכ"לים של החברות המובילות במשק הישראלי, להמשיך ולהגשים את החזון של אופיר ליבשטיין ז״ל, בפיתוח האזור".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אשר נכח באותו אירוע, קרא לממשלה בכלל ולשר ביטחון הפנים בפרט, לפעול למען קידום ביטחונם האישי של תושבי הדרום. "הממשלה חייבת להבין שלא נסכים לחזור לתפיסת הביטחון של ה- 6 באוקטובר ולא נאפשר חזרה לשגרה הקודמת. אני קורא לשר לביטחון פנים לאמץ מיידית את התוכנית להחזרת הביטחון האישי של השלטון המקומי, שנותנת מענה לפחד האמיתי של האזרחים במדינה".
בהמשך דבריו, ציין ביבס כי הוא דורש, בין היתר, סיוע בחיזוק כיתות הכוננות, הרחבת סיירות הביטחון, הצבת מצלמות חכמות והחמרת ענישה נגד ארגוני פשיעה והדגיש: "לא נסכים להתפשר יותר על ביטחון התושבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה