בארץ

בצלאל סמוטריץ' קורא לגיוס חרדים? "אחיי, אנחנו צריכים אתכם"

בהמשך לסוגיית חוק הגיוס בה נקבע כי השירות הסדיר בצה"ל יוארך לשלוש שנים, הוחלט כי מספר ימי המילואים יוכפל, אך החרדים ימשיכו לא לשרת. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "אפשר לשלב לימודי תורה ושמירה על מצוות יחד עם שירות צבאי בחזית. אחיי החרדים – אנחנו צריכים אתכם"

מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ סריה דימנט)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', התיייחס הבוקר (חמישי) לתזכיר חוק הגיוס החדש בו נקבע כי השירות הסדיר בצה"ל יוארך לשלוש שנים, ומספר ימי המילואים השנתיים יוכפל. כמו כן, נקבע כי דבר לא השתנה לגבי החרדים. 
הבוקר, צייץ סמוטריץ' ברשת X: "הציבור החרדי יקר ואהוב ותורם רבות למדינת ישראל, וכעת חיוני שייקח חלק משמעותי יותר גם במשימת ההגנה והביטחון. המהלך הזה צריך לקרות מתוך הידברות ושיח ולא בכפייה או חלילה בהכפשות".
 
עוד הוסיף סמוטריץ': "הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב לימודי תורה ושמירה על מצוות יחד עם שירות צבאי בחזית. אחיי החרדים – אנחנו צריכים אתכם".
בשנת 2015 הגיעו לשיא של 2,145 מתגייסים חרדים. מאז המספרים בירידה, ובשנים 2019–2020 התגייסו כ-1,200 צעירים חרדים בלבד, שהם 10%–11% משנתון הבנים החרדים. ניסיון העבר מראה כי היעדר יעדים לגיוס מביאים לירידה ברורה במספר המתגייסים. החוק המסתמן צפוי להקטין אף יותר את חלקם של החרדים בשירות בצה"ל.
 
סקר שנערך באוגוסט 2020 במכון הישראלי לדמוקרטיה בקרב צעירים חרדים בני 30-18 מלמד כי 20%–33% מהם יעזבו את הישיבה וייכנסו לשוק העבודה אם גיל הפטור ירד. זוהי תוספת אפשרית משמעותית של כ-10,000 עובדים חרדים עד שנת 2030 ותוספת תוצר משוערת של כ-15 מיליארד ש"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה