תקשורת ומדיה

אילון מאסק מסתבך: האם רשת X מקדמת תכני טרור? "איבדו שליטה"

דו"ח חדש שפורסם לאחרונה בארה"ב, חושף כי רשת X מקבלת תשלום מארגוני טרור עבור "שירות פרימיום". המשמעות היא שהתכנים של אותם ארגונים מקודמים ברשת החברתית ע"י האלגוריתם וזוכים לחשיפה רבה. מהרשת נמסר: "אנחנו עסוקים, תחזרו מאוחר יותר"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock)
הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר) הואשמה לא פעם בכך שאינה עושה מספיק בשביל למגר אנטישמיות או תכנים אנטי-ישראליים, מה שהצליח לגרום למנכ"ל, אילון מאסק, להגיע לביקור בארץ בסוף חודש נובמבר. ע"פ מידע חדש שהתפרסם, רשת X מקבלת תשלום מכמה ארגוני טרור עבור שירותי "פרימיום", ובכך מצליחים לקבל אימות וחשיפה גבוהה יותר.
הדו"ח פורסם על ידי ארגון "פרויקט השקיפת בטק", וחושף כי הרשת בניהולו של מאסק מקבלת תשלום מחשבונות המשויכים לארגוני טרור, כמו החות'ים, חיזבאללה, מיליציות איראניות ועוד. שירות הפרימיום עוזרת לחשבונות הזדוניים הללו לקבל אימות ואת ה"וי הכחול", ובכך התכנים שלהם מקודמים באלגוריתם וזוכות לחשיפה רבה יותר.
 
חשוב להסביר – הדבר מהווה עבירה פלילית בארה"ב, שכן קיים חוק האוסר על עסקים אמריקניים ליצר קשרים עם ארגוני טרור, וזה כולל כמובן מתן "שירותי פרימיום" ברשתות החברתיות. לפי הארגון שפרסם את הדו"ח, מאסק מקיים קשרים עם לא פחות מ-28 ארגונים המוגדרים ב"רשימה השחורה" של ארצות הברית.
כאשר חברת X התבקשה להגיב על הנושא, נשלחה הודעה אוטומטית ובה נכתב: "אנחנו עסוקים, תחזרו מאוחר יותר". מנהלת הפרויקט שחשפה את המידע המדובר, קייט פול, אמרה ל"ניו יורק טיימס": "היינו מופתעים לגלות שאקס מספרת שירותי פרימיום למגוון רחב של קבוצות שארה"ב הטילה עליהן סנקציות. באקס איבדו שליטה על הפלטפורמה שלהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה