תקשורת ומדיה

'בואו לאכול איתי' עולה לאוויר: "זה מה שערוץ 1 צריך - משהו פאן ולא כבד"

הסדרה הבריטית תעלה הערב לאוויר בפורמט הישראלי. העורכת עדי לוי על השינויים לטובת הקהל הישראלי, העבודה מול ערוץ 1, והשיווק מבית רוממה
בואו לאוכל איתי בערוץ 1 (צילום יח"צ)
לוח שידורים חדש, מהדורת \'מבט\' ראש בראש עם החדשות בערוצים המסחריים, רצועות שידור, דרמות, וגם ריאליטי - \'בואו לאכול איתי\'. כן, הערוץ הציבורי מנסה שוב להיכנס לנישה, אחרי הסמי-ריאליטי ההיסטורי של עמנואל הלפרין ב-2007 - \'הצופן\'.
אז נכון, זה לא \'הישרדות\', \'המרוץ למיליון\' או \'היפה והחנון\', אין בחורות בחוטיני וחופים לבנבנים עם עצי דקל, אבל גם פה יהיו ריבים, צעקות, או בקיצור - אינטריגות והרבה אגו, והכל בית היוצר של \'גיל הפקות\', שחתום בין היתר על פצצת הרייטינג \'מאסטר-שף\'.
\'בואו לאכול איתי\' הוא פורמט דוקו-ריאליטי בריטי מצליח, שכבר צולם ב-27 מדינות. ערוץ 1 ישדר את הסדרה החל מהערב (יום א\') ובכל יום ב-19:00. בסך הכל העונה הראשונה תכלול 50 פרקים שיתפרסו על פני 10 שבועות.
בכל שבוע יתחרו בניהם 5 בשלנים חובבים, על הארוחה המנצחת. בכל יום יארח אחד מהם את ארבעת הפרטנרים האחרים. כל קבוצה תהיה מאותו אזור, אולם מרקעים שונים, גילאים אחרים, עיסוקים ומעמד שונים. המנצח השבועי יזכה לקורס בישול באיטליה. נכון, זה לא מיליון שקל, אבל גם בשידור הציבורי הפסיקו לחלק במתנה ספרים או חולצה ותקליט.
עדי לוי, עורכת התכנית, חזרה מחופשה של 3 שנים ו-2 זאטוטים, ישר לקלחת של ערוץ 1. בעבר ערכה את אסף הראל ועונה אחת של \'ארץ נהדרת\', וגם את הריאליטי \'מכל הבנות שבעולם\'. \"התקשרו אליי, אמרו לי \'די, מספיק עם החופש, בואי תחזרי לעבוד\'. אז חזרתי\", היא מספרת בשיחה עם אייס.
\"הסדרה נעשה מאד באיזי ובחיוך, עם הנחיית קול של שי אביבי\", מספרת לוי. \"נכון, זו לא תכנית קלאסית במונחים של ערוץ 1 עד כה, אבל אני מקווה שזה מה שהערוץ הזה צריך - משהו שהוא אינטליגנטי מצד אחד, אבל לא מביך בשום דבר מן הצד השני. משהו שהוא פאן ולא כבד\".
כאמור, \'בואו לאכול איתי\' הוא פורמט בריטי, על כל המשתמע מכך. האופי הבריטי הוא טיפה, בלשון המעטה, שונה מזה הישראלי. אז כיצד מבצעים אדפטציה לתכנית מהאי הבריטי, בלי לאבד חלק מהייחודיות שלה, ומאידך - שתדבר לקהל הים תיכוני? \"דאגנו מזה בהתחלה, מהאופי השונה של 2 הקהלים\", מודה לוי. \"אבל כמו הבריטי, גם אנחנו שילוב בלתי אפשרי של אנשים שונים עם אנרגיות שונות, בישולים שולים. התכנית היא בעצם על זה. במבט רטרואקטיבי, ההבדל העיקרי בין המשתתפים האנגליים לישראלים, הוא דווקא בזה שהאנגלים שונים הרבה יותר\".
-ככה ההפקה יכולה להוציא מהם את כל הלכלוך. הישראלי הוא הרבה יותר דוגרי.
\"האנגלים מהר מאד משתכרים. אלכוהול זה היה יכול להיות נחמד, אבל במזל לנו הישראלים יש מזג שמכפה על זה\".
תכניות הריאליטי השונות, שזורות ברמות כאלה ואחרות של מניפולציות, שמתבטאות בהתערבות הפקתית, אבל בעיקר בשלב הסופי - שלב העריכה. לדבריה של לוי, \"זה ללא ספק הריאליטי שהוא הכי קרוב לריאליטי אמיתי, משום שמניפולציות העריכה הן מאד מעטות ולכן התכנית מייצגת יחסית את המציאות\".
-כלומר, את ראי שמציג את המציאות כפי שהיא?
\"כן. היכולת שלי להמציא סיפור שלא קיים, כמעט לא קיימת. זה כיף כי אתה רואה שגם בקטע הזה צצים תמיד סיפורים\".
וההתכנסות הזאת של 5 מתמודדים, לצד הסיפורים שצצו להם במהלך הצילומים, הולידו ריבים \"מטורפים\", לדבריה של לוי, לצד פלרטוטים בוטים - ריאליטי, לא?
העבודה עם ערוץ 1, מספרת לוי, לא הייתה שונה מאשר עבודה עם גופי שידור אחרים, למרות השם שיצא לערוץ, יוצא חלציה של רשות השידור, ששמה יצא למרחוק בכל הנוגע להתערבות בתכנים, מוסר העבודה של חלק מעובדיה, ושדרוג המושג \"קומבינות\" חדשות לבקרים. \"הערוץ נתן לנו יד חופשית לעבוד\", מתארת לוי, \"חוץ מבקשות מתבקשות, כמו למשל שפה ראויה ותקינה, בגלל שעת השידור של התכנית ב-19:00 בערב. מה שביקשו הוא בהחלט לגיטימי ורגיל כפי שעושים גופים אחרים\".
ערוץ 1, שרק בחודשים האחרונים מנסה ליישר קו עם המתחרים המסחריים, עדיין לוקה בחסר בכל הנוגע לשיווק התכנים שלו. \"זו לא מחלקת השיווק של \'קשת\' או ערוץ 10 למשל\", מספרת לוי, \"אבל הבעיה הזאת יוצרת דווקא תקווה אחרת - שהווליום של התכנית, שמתפרסת על פי 50 פרקים וכל כך הרבה שבועות, תביא את האנשים לצפות בה. הפרקים אינם תלויים בהכרח זה בזה, ומדובר בתכנית עם הרבה אורך נשימה. אם זו הייתה דרמה בת 8 פרקים, לא היה לנו סיכוי כזה. פה המצב שונה, והתקווה גדולה\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להזכירכם:זהו רכש של אלי בבא והמנכל מוטי שקלאר (ל"ת)
    שלא יהיו ספיקות 05/2012/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כמה עקיצות לעבר ערוץ 1
    כנרת 05/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלכס, הכל בסדר?
    סגור