תקשורת ומדיה

העליון יכריע: האם התחקיר של 'כלבוטק' על עד המדינה בפרשת הולילנד ישודר?

אחרי שהשופט המחוזי דוד רוזן דחה בקשת הפרקליטות להרחבת צו האוסר פרסום פרטים על העד, פנתה המדינה לעליון - כדי למנוע שידור הכתבה מחר
DELETE (צילום DELETE)
המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, הגישה היום (יום ד\') ערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב , לאפשר ל\'כלבוטק\' לשדר מחר את הכתבה על עד המדינה בפרשת \'הולילנד\', ש.ד.
אתמול החליט המחוזי לדחות את בקשת המדינה להרחבת צו איסור הפרסום בענייניו של עד המדינה בפרשה בה מעורב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. הרחבת צו איסור הפרסום, הייתה מונעת את שידור התחקיר ב\'כלבוטק\', שעוסק בעברו של האיש.
כבר בבקשה אתמול טענה פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כי השידור בכלבוטק מהווה \"סיכול ממוקד\" ליכולתו של העד למסור עדות חופשית בבית המשפט, ועשויה להרתיע עדי מדינה פוטנציאליים מלהעיד. בבקשה נטען כי הפרסומים בכלי התקשורת השונים על כך שהעד הוא רמאי, נוכל ושקרן, הם בבחינת הטרדת עד ואף שיבוש הליכי משפט. בנוסף, טענה הפרקליטות כי על פי תנאי ההסכם שעליו חתם עד המדינה, הוא אינו רשאי להתראיין לכלי התקשורת ואינו יכול להתגונן בפני הפרסומים המכפישים אודותיו.
זכיינית ערוץ 2 \'רשת\' ומפיקת כלבוטק \'רפי גינת 10 הפקות\' טענו כי זכות הציבור היא לדעת פרטים אודות העד, ענייניו ועסקיו בעבר, ואין הדבר נחשב להטרדתו או לפגיעה בפרטיותו. זאת, בין היתר, מאחר שהפקת התוכנית לא התקרבה אליו או שוחחה עמו ועם בני משפחתו.
שופט בית המשפט המחוזי דוד רוזן, דחה את בקשת הפרקליטות, אולם אמר כי \"קשה להשתחרר מהתחושה המעיקה כי מדובר בפרסומים מגמתיים המבקשים להכפיש ולהטיל דופי בעד מדינה, לתאר אותו כאישיות שלילית שלא ניתן לסמוך עליה, ולצייר תמונה עובדתית המובילה כל צרכן תקשורת לשפוט ולהכריע בהליך משפטי הנמצא בעיצומו\".
בערעור שהוגש היום, ציינו בפרקליטות המדינה כי \"בית המשפט עמד על כך כי עד המדינה נתון למסכת של פרסומים מגמתיים המבקשים להכפיש אותו ולהטיל בו דופי - כל זאת בעיצומו של הליך משפטי מורכב בו הוא נדרש להעיד לאורך עשרות ישיבות. לשיטתה של המערערת, לא תיתכן, במדינה שומרת חוק ומשפט, תוצאה לפיה בית המשפט יזהה את המצוקה בה נתון העד, יזהה את הסיכון האפשרי לתקינותו של ההליך המשפטי בשל כך - ויימנע מהושטת סעד. המערערת סבורה כי חובה על בית המשפט בנסיבות אלו למנוע את המשך ה\'מתקפה\' התקשורתית על העד, ולאפשר את המשך ניהולו התקין של המשפט הנדון בפניו\".
מ\'רשת\' נמסר: \"אנו מצירים על כך שהמדינה ממשיכה את הטעות שעשתה בבית המשפט המחוזי וגוררת את הטענות גם לבית המשפט העליון. אנו נדאג שהציבור יוכל לראות את התכנית ובכל מקרה, רשת תגיד את דבריה בבית המשפט\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מישהו יכול להזכיר לי...
    מושיקו 09/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו יכול להזכיר לי מתי רפי גינת עשה תחקקיר נגד מוסדות, תאגידים, טייקונים ואנשי ציבור בכירים? כל החיים שלו הוא אוהב להיטפל לאזרחים החלשים, עסקים קטנים ועובדים עצמאיים שבקושי מרוויחים כסף, ועושה מזה רעש כאילו שהם שדדו את כל העולם. אבל מה, אחרי זה תראו אותו חוגג באירועים יוקרתיים של כל השמנת של מדינת ישראל. שיתבייש.
    סגור
  • 3.
    רפי גינת הזה דואג רק לטייקונים ולתאגידים
    יוסףףף 09/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איכסה, פשוט איש מגעיל!!!!
    סגור
  • 2.
    ההתערבות של גינת ו"רשת" בהליך השיפוטי-שערוריה (ל"ת)
    רשת תפסה צד 09/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שטויות במיץ עגבניות
    אבי אילת 09/2012/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמו המלא של מר ש"ד כבר פורסם במלואו פעמים רבות בראשית הפרשה וניתן לאיתור בגוגל ובשאר אתרי המידע והחדשות. כל השאר צביעות והתחסדות. אין כל מניעה לפרסום השם המלא.
    סגור
  • 1.
    רפי גינת=חבר של מוזס=חבר של אולמרט
    ארז 09/2012/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנופיית התקשורת מגנה על אולמרט המושחת בכל מחיר
    סגור