תקשורת ומדיה

28 עובדי 'חדר החדשות' פוטרו: הסכם קיבוצי ייחתם ל-7 החודשים הקרובים

ועד הפעולה ובעלי 'קודה' חתמו על הסכם במסגרתו ייקלטו עובדי הפרילנסרים כקבועים. אנשי חיפה במהדורה אחרונה: "שלום ולא להתראות". צפו בסרטון
28 מתוך 180 עובדי החדשות המקומיות, פוטרו אמש (יום ב\'). רק בשעות הלילה קיבלו עובדים שנקבע כי לא ימשיכו בעבודתם, הודעה על כך. 3 מערכות של החדשות המקומיות - ירושלים, חיפה והמהדורה בערבית, נסגרו.
כזכור, כבר בתחיל דצמבר פוטרו כל 180 עובדי 6 המהדורות המקומיות של \'חדר החדשות\'. הלילה למעשה התקשרו המעסיקים הישירים לעובדים שלא ימשיכו בעבודה, ונמסר להם על כך. אתמול הביעו עובדים בחברה ביקורת על התנהלות החברה .
במקביל, לאחר משא ומתן, ייחתם הסדר קיבוצי בין ועד העובדים וארגון העיתונאים לבין \'קודה תקשורת\', המפיקה את המהדורות. ההסדר החדש גובש בעקבות הקיצוץ העמוק בתקציב החדשות המקומיות - 10.8 מיליון שקלים ל-7 החודשים הקרובים, במקום 25.5 מיליון שקלים שהיה עד כה.
במסגרת ההסכם, צומצם באופן משמעותי מספר העובדים המפוטרים מ-45 ל-28 עובדים, ולמעשה - ל-17 משרות מלאות. לעובדים ישמרו הזכויות הסוציאליות, יותאמו תנאי השכר של העובדים באזורים השונים ויתווספו ימי חופשה.
בנוסף, לא יהיו יותר עובדים פרילנסרים ואלו ייקלט כשכירים; שכרם של עובדים שייקלטו מחברות אחרות יישמר; עובדים שייקלטו מחברות אחרות ושכרם נמוך מהנהוג בקודה יקבלו לפחות את המינימום שבעל תפקיד דומה מקבל בקודה; הוותק של העובדים יישמר, למעט מי שהיו קודם פרילנסרים; כל עובד יקבל יום חופש נוסף, שאינו ניתן לפדיון או צבירה; לא יהיו פיטורים נוספים על רקע התייעלות וקיצוצי שכר עד 31 ביולי; אולם ל\'קודה תקשורת\' תישמר הזכות לפטר עד 5% מכלל העובדים, אך זאת רק בתיאום מלא עם הוועד.
בהסכם נקבע כי אם החדשות המקומיות ימשיכו גם לאחר 31 ביולי 2013, ייחתם הסכם קיבוצי מול העובדים, שעל תוכנו יתבצע משא ומתן. עוד נקבע כי המפוטרים כעת, יהיו זכאים ל\"זכות ראשונים\" על כל משרה שתתפנה בחדשות המקומיות.
במייל שנשלח לכלל עובדי החדשות המקומיות, כתב הוועד כי \"זהו יום לא קל. זהו יום כואב. זה יום שבו חלק מהחברים שלנו נאלצים לעזוב את מקום העבודה, בעוד שאחרים ימשיכו לעבוד כאן\". עוד נכתב כי \"ההסכם הזה היה אמור להעלות חיוך על פנינו כי הוא הסכם מצוין. יחד עם זאת, קשה לחייך הבוקר. נמשיך לתמוך אלה באלה ונזכור: גם למעלה מ-100 עובדים שכירים שנשארים לעבוד לא היו דבר מובן מאליו רק לפני 3 שבועות, ובטח לא תחת הסדר קיבוצי. עשינו את המקסימום\".
הבעלים של \'קודה תקשורת\', רם לנדס, מסר כי \"המשא ומתן התנהל בשקיפות מלאה ולכן היה קל יחסית להגיע להבנות. אני כואב על כל עובד שנאלצנו לפטר, אבל הקיצוץ התקציבי הפך את זה לבלתי נמנע. אני מודה לעובדים וגם למועצת הכבלים והלוויין, שיצרה מתווה רגולטורי חכם, שאפשר לצמצם למינימום הכרחי את פיטורי העובדים ולשמר את הקול האמיתי של הפריפריה. אני מקווה שנצליח גם בעתיד להיות הבית של קבוצות גדולות בחברה הישראלית שלא מקבלות שום ביטוי בתקשורת הארצית ונצליח לשכנע את הממשלה להאריך את ההסדר מעבר ל-7 החודשים הקרובים, בשל חשיבות העניין\".
יו\"ר ועד העובדים חיים הר זהב, הוסיף: \"זהו יום מאוד כואב עבורנו. יום שבו חלק מהחברים שלנו נאלצים לעזוב את מקום העבודה. ניהלנו מו\"מ תחת קיצוץ תקציבי שגרם לביטול חלק מהמדורות המקומיות. ההסדר אליו הגענו עם ההנהלה הוא הסדר טוב. הצלחנו לצמצם את כמות המפוטרים ולהסדיר את התנאים של כל מי שנשאר. יחד עם זאת, קשה לנו מאוד, כשחלק מהחברים שלנו לא יישארו\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אבל לנדס גורף מליונים. בוז גדול!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    עיתונאי מפוטר 01/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    זו בדיחה? מה השטות הזו? לא חייבים לעבוד בתחום (ל"ת)
    דנה 01/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רם לנדס אתה נוכל שמרוויח על חשבוננו (ל"ת)
    xxx 01/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • יש אדונים המחותנים עם אהרון ברק, ויש זבלה עבד (ל"ת)
    קותי 01/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מועצת הכבלים והלווין
    גבי קצרה 01/2013/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגוף העבש הזה אחראי לכיווצן של החדשות המקומיות, חבורה של פוליטיקאים סוג ז' שלא עושים בכלל את תפקידם הציבורי.
    סגור