תקשורת ומדיה

אבנר הופשטיין: "יש תחקירים שנקברו, גם בערוץ 10; עמדנו בפני שצף של הצקות"

הופשטיין, שחתום על תחקיר שלדון אדלסון, התייחס לתחקיר על השופט דנציגר. רזי ברקאי על התנהלות התקשורת בסיקור רוזן: "ממרקת את מצפונה"
רזי ברקאי, אבנר הופשטיין, קרן נויבך ובן כספית, היום בפסטיבל שובר מסך (צילום: אלכסנדר כץ) (צילום אלכסנדר כץ)
העיתונאי והתחקירן אבנר הופשטיין, שעמד במרכזה של פרשת שלדון אדלסון, ופוטר מ\'חדשות 10\' בשנה שעברה במהלך גל הקיצוצים, סיפר היום (יום ג\') במהלך הפאנל \'חדר חדשות - המערכת בסכנה\' בפסטיבל \'שובר מסך\' של המכללה האקדמית עמק יזרעאל, כי במערכת הייתה אווירה של השתקת תחקירים.
\"יש תחקירים, גם בערוץ 10, שנקברו\", אמר הופשטיין, שהסכים לתת לדוגמא את תחקיר ההמשך על השופט יורם דנציגר, לבקשתו של מנחה הפאנל רזי ברקאי: \"היה תחקיר שעבדתי עליו, שבסוף של דבר כן פורסם בזכות עורך אמיץ. מה שעברנו בגלל התחקיר, אדם אחר היה זורק את זה קיבינימט. עמדנו בפני שטף של הצקות בעניינים חסרי חשיבותו, מטעם גורמים בתוך המערכת. לא צריך ללכת רחוק, זה מגיע מקרוב, בבית\".
מ\'חדשות 10\' נמסר בהקשר לטענותיו של הופשטיין: \"מדברת בעד עצמה העובדה שכל התחקירים עליהם מדבר מר הופשטיין שודרו ב\'חדשות 10\' כולל התחקיר על השופט יורם דנציגר ששודר לפני שנתיים\".
בהקשר זה, אמר העיתונאי בן כספית, שפוטר לפני כחצי שנה ממעריב, כי \"יש פה 3 עיתונאים רדופים. הופשטיין נרדף על ידי שלדון אדלסון, קרן נויבך נרדפה על ידי הכנופיה של הג\'נדארמים של לשכת ראש הממשלה, ואני נרדפתי על ידי ראש הממשלה\". לדבריו, בגלל הניסיונות להשתיקו, לקראת סוף דרכו ב\'מעריב\' הוא החל להפעיל על עצמו צנזורה עצמית, לעיתים שלא במודע: \"היו תקופות שהתחלתי להפעיל על עצמי צנזורה. היה סיפור ששודר על ידי רביב דרוקר, ואמרתי לעצמי \'וואלה, אתה יודע את זה חודשיים, למה לא פרסמת את זה?\'\".
גם בפאנל זה לא ניתן היה להימנע מהתייחסות לפרשת עמנואל רוזן וההטרדות המיניות לכאורה. \"מעצבן אותי חוסר הפרופורציות ל-2 הכיוונים\", אמר ברקאי. \"מצד אחד השתיקה המביישת של אחדים מאיתנו שידעו ושתקו, ומצד שני הקזת הדם חסרת הפרופורציות של הימים האחרונים, שהייתה מעין מירוק המצפון של העיתונות הישראלית שהפכה את זה לשטף דיווחים. הסיפור ימות בעוד ימיים-שלושה ונעבור הרי הלאה\".
נויבך הסכימה עם דבריו של ברקאי לגבי הטיפול האינטנסיבי בפרשה, שלדבריה נבע מ\"בושה ואשמה\", וארה כי גם היא נחשפה לסיפורים אודות רוזן, אולם לא עשתה עמם דבר: \"שמעתי את השמועות תמיד, ולא חשבתי לעשות משהו. ברשות השידור היו סיפורים וזה בא במקום של השיחות בינינו הבנות - על ההוא ועל הזה, ואני לא חושבת שאי-פעם אמרנו לעצמנו בו נעשה עם זה משהו\".
נויבך גם ציינה את גדי סוקניק - שלדבריו בשבוע שעבר בערוץ 2 חלק מהטריגר לפיצוץ הפרשה - בהקשר לקשר השתיקה סביב רוזן, שלדבריה היה מעין התעלמות מאווירה קשה שהוטלה במערכות השונות בהן עבד: \"עבדתי שנים עם גדי סוקניק, נסעו בלילות לכל מיני מקומות כשהוא היה כתב מדיני, ואף פעם לא הרגשתי צל צילו של משהו מעבר לקטע המקצועי\".
בהקשר זה אמר הופשטיין: \"עיתונאים הם אישי ציבור לכל דבר ועניין, וזה מה שנקבע בכל אופן בפרשת רוזן. אנחנו חייבים בדין חשבון על מה שאנחנו עושים\".
עם פתיחתו של הפאנל, הצהיר בן כספית כי לא יתייחס לסיפור עם עמנואל רוזן, לדבריו, \"כי אני בזווית מסוימת ומצד שני אין לי שום דבר להגיב. אני עצוב והמום. אגיב ככל הנראה באתר של \'סופהשבוע\'\".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אז חיסול מעריב הישן היתה פעולה מתוכננת ?
    בת גופרית 05/2013/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאילו,ביבי,נוחי,טל רז,חפץ, או שסתם מקרה שכזה ?
    סגור
  • 1.
    חבורת צבועים מכף רגל ועד ראש יאללה הביתה (ל"ת)
    אחד העם 04/2013/30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור