תקשורת ומדיה

הזוכים בפרס בני ברית: צביקה קליין מ'מקור ראשון' ומשה אלפי מערוץ 1

משה אלפי וצביקה קליין יקבלו את הפרס על כתבות על העולם היהודי, שפרסמו בשנה האחרונה. עורך 'הארץ' לשעבר דייויד לנדאו יזכה באות מפעל חיים
DELETE (צילום יח"צ)
המרכז העולמי של בני ברית, דיווח לפני שעה קלה (יום ד\') כי חתני הפרס לעיתונות של המרכז לשנת 2013, למצוינות בסיקור התפוצות בתקשורת הישראלית ע\"ש וולף והילדה מטסדורף ז\"ל, הם הבמאי משה אלפי מערוץ 1 - בתחום העיתונות האלקטרונית, וצביקה קליין מ\'מקור ראשון\' - בתחום העיתונות הכתובה. אות מפעל חיים יוענק לדוד לנדאו, לשעבר העורך הראשי של \'הארץ\', ועורך מנהל של \'ג\'רוזלם פוסט\'.
הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית מוענק לאישים העוסקים בסיקור יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות, ומוענק מדי שנה זו השנה ה-20 ברציפות. חבר השופטים החליט להעניק את הפרס לקליין, עורך ערוץ NRG יהדות וכתב לענייני העולם היהודי ב\'מעריב\' וב\'מקור ראשון\', עבור סדרה של 9 כתבות שהופיעו בעיתון \'מקור ראשון\' ובמוסף \'מוצ\"ש\' שהעלו היבטים שונים של חיי קהילות יהודיות בתפוצות, כגון קהילות דתיות וירטואליות ועל סוגיית הפנויים-פנויות בקהילה היהודית במנהטן.
אלפי, במאי מפיק ויוצר בתחום הקולנוע התיעודי והבמה, יקבל את הפרס עבור סדרה בת 7 פרקים בתכנית \'קהילות מדליקות\' ששודרה בערוץ 1 במהלך חג החנוכה, ושהביאו תמונות מתוך חייהן של קהילות יהודיות בטורונטו, באינוס איירס, אודסה, אוסלו, טורינו, טולוז ובוסטון. חבר השופטים החליט להעניק אות מפעל חיים לדוד לנאדו \"עבור עשייה משמעותית להרחבת סיקור התפוצות\".
חבר השופטים של הפרס השנה הורכב מד\"ר יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר אילן; השגריר איתן בנצור, לשעבר מנכ\"ל משרד החוץ; אשר וייל, מו\"ל ועורך כתב העת \'אריאל\' (1981-2003); פרופ\' תמר ליבס, לשעבר ראש החוג לתקשורת באוניברסיטה העברית; שרה פרנקל, לשעבר כתבת לענייני תפוצות של רשות השידור וכלת אות מפעל חיים של הפרס לשנת 2002; שלום קיטל, לשעבר מנכ\"ל חברת החדשות של ערוץ 2; במבי שלג, מייסדת ועורכת מגזין \'ארץ אחרת\' וכלת הפרס לשנת 2011; ופרופ\' גבריאלה שלו, דיקן הפקולטה למשפטים ונשיאת המועצה האקדמית העליונה בקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל לאו\"ם.
מנהל המרכז העולמי של בני ברית עו\"ד אלן שניידר, אמר כי \"ריבוי המועמדים והכתבות שהוגשו לתחרות השנה הוא הוכחה שההתעניינות ביהדות התפוצות נמצאת במגמת עליה\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה כביכול מכור
    משה ירושלים 05/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בישראל פועלים בערך חמישה כתבי תפוצות, זה לא כמו תא כתבי השטחים/משפט למשל שמורכב מעשרות אנשים. בכל מקרה שיהיה במזל טוב.
    סגור
  • 2.
    שוב דפקו את כתבי חיפה (ל"ת)
    יונה 05/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תא כתבי חיפה עוד יראה להם מה זה
    חחח 05/2013/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תא כתבי חיפה יארגן הפגנה נגד בני ברית וברק אובמה גם כי הכל זה בגלל יונה יהב ונישליס ומינקובקי האשם תמיד. מה חיפה זה לא בתפוצות? אז למה לא לתת את הפרס לחיפאי אסלי, נניח מישהו בשם אלירן או בועז.
    סגור