תקשורת ומדיה

שתיקת הארכיון: רוצים לקנות קטעי עבר ששודרו בערוץ 1? כרגע תשכחו מזה

הרשות מסרה לגורם שביקש לרכוש קטעי ארכיון מערוץ 1, כי בשל מעבר לפורמט HD, לא יכול ארכיון הטלוויזיה למכור תכנים ששודרו מינואר השנה
(צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
ראו אתכם בטלוויזיה? רוצים לנצור את הרגע לעד? בכל הנוגע לערוץ 1, ייתכן כי תצטרכו להסתמך יותר על הזיכרון והרבה פחות על מזכרת ויזואלית אמיתית. גורם שפנה לאחרונה לארכיון רשות השידור, ביקש לרכוש קטעים ששודרו עליו השנה בשידורי ערוץ 1. מה רבה הייתה הפתעתו כשקיבל את התשובה הבאה.
\"עקב מעבר לפורמט שידור HD ב-22 בינואר 2013, אין באפשרותנו, בשלב זה, לספק העתקים מתכניות ששודרו החל מתאריך זה\", כתבה מרינה מיכאלי מארכיון הסרטים של רשות השידור, בתשובה שהגיעה לידי אייס. מיכאלי הוסיפה כי \"ישנם לא מעט שידורים, בעיקר מן הימים האחרונים, הניתנים לצפייה באתר www.iba.org.il, תחת \'VOD\'\". יש לציין כי אופציה זו פתוחה רק שבוע אחד אחורה, כלומר שידורים ישנים יותר, לא ניתן לצפייה באתר רשות השידור.
פרט מעניין נוסף שעולה מתשובת ארכיון הרשות, הוא כי \"מרבית התכניות השונות וכן מהדורות האקטואליה והכתבות בהן, אינן מוצעות למכירה לציבור הרחב והינן מיועדות לשידור טלוויזיה בלבד\".
ניתן רק להרים גבה לנוכח החלטה לא למכור את כל התכנים, משום שרשות השידור מוכרת תכנים פר שניית שידור, והגדלת היצע השידורים ושניות השידור, תגדיל באופן טבעי גם את הכנסות הרשות.
מרשות השידור נמסר: \"ארכיון הסרטים עוסק בימים אלה בהכנות נמרצות לשימור ודיגיטציה של אוספי הארכיון. מדובר בתהליך מורכב ויקר המחייב משאבים רבים המושקעים כעת בפרוייקט שמטרתו להציל ולשמר באמצעות דיגיטציה של אוספי הסרטים בארכיון ולהנגיש את מרביתם לציבור הרחב באתר אינטרנט ייעודי\".
לדברי רשות השידור, \"בניגוד למשתמע מהכתבה, יחידת המכירות בארכיון עוסקת יום יום במכירת קטעי ארכיון להפקות שונות בארץ ובעולם מהארכיון האנלוגי. הארכיון החדש המכיל שידורים בHD מהחודשים האחרונים, עדיין איננו נגיש לגורמים חיצוניים עד שתסתיים הכנת תשתית טכנולוגית בארכיון שתאפשר הנגשת חומרים מארכיון ה-HD\".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הם פשוט מטומטמים - יש לסגור את רשות השידור
    יצחק 05/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולחדול מבזבוב כספי הציבור על מימון הפארסה שנקראת רשות השידור.
    סגור