תקשורת ומדיה

עדות נוספת למצבו של מעריב: כבר יותר מחודשיים שלא שילם עבור 'גלובס הבוקר'

'גלובס' תובע 1.4 מיליון ש' ממעריב שלא העביר תשלומים לדפוס ולתוכן, גם ל'דיוקן'. מההסכם עולה: בן-צבי משלם 110 אלף ש' לחודש עבור 'גלובס הבוקר'
שלמה בן צבי (צילום יח"צ)
מעריב התחייב לשלם מדי חודש 110 אלף שקלים (כ-130 אלף שקלים כולל מע\"מ) לגלובס תמורת הפקת גלובס הבוקר, אולם בחודשיים האחרונים לא עמד בהסכם, ועד כה צבר המו\"ל שלמה בן-צבי חוב של כמעט 1.4 מיליון שקלים, עדות נוספת למצבו הקשה של העיתון. זו גם הסיבה שמספר גיליונות של \'גלובס הבוקר\' לא הודפסו בשבועיים האחרונים.
בעקבות חובות מעריב, הגיש גלובס בשבוע שעבר תביעה בסך של כמעט 1.4 מיליון שקל, על חובות עבור התוכן ועבור הדפסת \'גלובס הבוקר\' ו\' דיוקן \', שהדפסתו החלה בתחילת 2011.
בתביעה שהוגשה באמצעות בעלי כוחם של \'גלובס\' ודפוס כספים מבית גלובס, טענו עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי ממשרד עו\"ד משוקט ושות\', כי מעריב-מקור ראשון לא עמדה בהסכמי התוכן וההדפסה, ולכן העמידו את התביעה על 1.382 מיליון שקלים.
מכתב התביעה עולים נתונים מעניינים, על פיהם בחוזה שנחתם בין הצדדים ב-17 בדצמבר 2012, נקבע כי גלובס יפיק למעריב את \'גלובס הבוקר\', ויעניק לו רישיון לא בלעדי לשימוש בתכני גלובס במסגרת ערוץ העסקים של NRG, תמורת 110 אלף שקלים בחודש בצירוף מע\"מ. יש לציין כי על פי הערכות, עלות הפקת \'מעריב עסקים\' עמדה על כ-200 אלף שקלים בחודש, כך שבן-צבי אמור היה לחסוך באמצעות המהלך כמיליון שקלים בשנה.
לידיעת הפרילנסרים של מעריב, תנאי התשלום עבור השירות של גלובס הם שוטף פלוס 15, טובים הרבה יותר מאלו שקיבלו הפרילנסרים, שלאחרונה גם לא קיבלו כלל את שכרם.
החוזה בין הצדדים בסוף דצמבר נחתם לתקופה של 18 חודשים, אולם מאפשר לכל אחד מן הצדדים לסיימו לאחר 9 חודשים, וזאת בתנאי שהודיע על כך מראש בכתב 3 חודשים לפני כן. במידה של הפרה יסודית של ההסכם שלא תוקנה, ניתן לסיים את החוזה תוך 7 עד 14 ימים.
עבור עבודות הדפוס של \'גלובס הבוקר\' ו\'דיוקן\', צבר מעריב חוב בסך 1.123 מיליון שקלים, ואילו בגין אי העמידה בהסכם על התוכן עבור \'גלובס הבוקר\', החוב עומד על 258 אלף שקלים.
בתביעה גם נחשפים הסכומים שמשלם מעריב לדפוס כספים עבור ההדפסה. במסגרת ההסכם עולה כי מעריב משלם כ-20 אלף שקלים עבור 24 אלף עותקים לכל גיליון עם 48 עמודים, ועד כ-24 אלף שקלים ל-24 אלף עותקים של גיליון עם 64 עמודים. על כך יש לצרף כירכיה שעולה 35 שקלים לכל 1,000 עותקים, ובסך הכל עוד 840 שקלים ל-24 אלף עותקים, עליהם יש להוסיף מע\"מ. בהסכם זה התשלום הוא שוטף פלוס 90.
להסכם מצורף סעיף סודיות בו התחייבו הצדדים לשמור \"בסודיות גמורה וימנעו מלגלות ו/או להראות ו/או להעביר בכל דרך שהיא לכל צד שלישי במישרין ו/או בעקיפים, בין בעצמם ובין על ידי אחרים, לרבות כל מי מטעמם כל מידע מקצועי מסחרי או אחר אשר אינו נחלת הכלל ונוגע למשנהו...\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש! מעריב לקראת חיסול. עכשיו הארץ! (ל"ת)
    גידי 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    קבורת חמור
    משה 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה בן צבי, אדריכל 'קבורת החמור' של מעריב - כשאתה 'מוכר' את העצמאות של העיתון שלך כדי לחסוך בשכר עובדים, אתה הופך את העיתון שלך לשבוי בידי אחרים. כך לאורך זמן אתה מאבד את הזכות להתקיים !
    סגור
  • 1.
    בושה של ניהול
    אייל 07/2013/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן צבי, ככה מתנהלים?
    סגור