תקשורת ומדיה

ארדן נכנס חזיתית ברשות השידור: "כרכרה שלא מתמודדת מול מכונית"

הפצצה של ארדן: אפשרות לאיחוד בין הרשות לטלוויזיה החינוכית. במהלך נאומו, דאג שר התקשורת להבהיר את דעתו על מצבה הנוכחי של הרשות
שר התקשורת גלעד ארדן (צילום: BizTV ) (צילום BizTV)
מול עשרות עובדי רשות השידור בערב פתיחת כנס אילת לעיתונות, דאג הערב (יום א\') שר התקשורת והממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, להבהיר את דעתו על הרשות, והסביר מדוע החליט להקפיא את הרפורמה ברשות, ולהקים את ועדת לנדס. במקביל, הודיע השר על אפשרות לאחד בין רשות השידור לטלוויזיה החינוכית.
\"אני מאמין ומחויב לשידור ציבורי במדינת ישראל, שיהיה מנותקת מהפוליטיקאים, ולשידור כזה יש תפקיד ענק במדינה כל כך קטנה בגלל הכלכלה הריכוזית שלה\", אמר ארדן. \"אני נחוש לחזק את השידור הציבורי, אבל אני לא מוכן להיכנע לפתרונות חלקיים\".
\"אחד הדברים ששכנעו אותי שצריך להקפיא את הרפורמה אחרי 7 שנים שעבדו עליה, היה מכתב שהגיע לידי, של ועד הטכנאים\", הסביר ארדן, ששיווה את רשות השידור ל\"כרכרה עם סוסים\" שלא יודעת להתמודד עם \"המכונית עם המנוע\". ארדן נתן דוגמא להוראה של ועד ההנדסה לחבריו הטכנאים, להימנע משימוש באביזרים טכנולוגיים, כשאותם הם מכנים \"טכנולוגיות חיוניות\". לדבריו, \"אני מודע לזה שברשות השידור יש עובדים מסורים, וצריך לדאוג להם, אבל מעל הכל צריך לדאוג ל-8 מיליון תושבים\".
במקביל, סיפר שר התקשורת כי בהסכמה עם שר החינוך שי פירון, תיבחן האפשרות לאחד את הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור, כאשר מצבה של החינוכית תיכלל בוועדת לנדס. בנוסף, תוקם ועדה ציבורית שתבדוק את סוגיית הרגולציה.
מעניין היה לשמוע את ארדן מתעלם מ\'ישראל היום\' במהלך דבריו, כשאמר כי \"נולדו לנו בשנים האחרונים אתרי אינטרנט חדשים, ואפילו נולד עיתון פרינט חדש - \'סופשבוע\'\", כששמו של עיתון הבית של בנימין נתניהו נעדר מהרשימה.
עוד בפתיח כינה מנכ\"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא, את הנהלת רשות השידור \"סרוחה\", וטען כי אין רפורמה בגלל \"יוני בן-מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ, או יותר נכון, זליג ועוזרו יוני בן-מנחם\", כשהוא נהנה מצחוקו של הקהל. לדברי בר-מוחא, אנשי הנהלת הרשות \"באו לגנוב ולברוח\".
על דבריו אלו, אמר השר ארדן: \"הכנתי את עצמי לקריאות ביניים מהקהל, לא הכנתי את עצמי לקריאות ביניים מהמנחה\".
ממנכ\"ל רשות השידור יוני בן-מנחם טרם התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    רפורמה ברשות השידור
    מן השורה 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השר ארדן מסלף ומשקר. הרפורמה שהוסכמה ונחתמה אחרי שנים של משא ומתן אמורה לפתור את עניין הכנסת טכנולוגיות חדשות לאולפנים. מחשוב אולפני הרדיו בוצע בידי מחלקת ההנדסה. המערכת הממוחשבת מופעלת בידי הטכנאים בצורה חלקה ויעילה. במשך השנים הוכנסו טכנולוגיות נוספות בהסכמה. הפתרון הוא בישם הרפורמה ולא בהקמת עוד ועדה ובזבוז כספים נוספים לריק.
    סגור
  • 5.
    למה לחבר אליו את הטלביזיה החינוכים?
    מי צריך את ערוץ 1 11/2013/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטלביזיה החינוכית, כמו גם ערוצי הרדיו, עובדים היטב ומייצרים תכני איכות מבוקשים. ערוץ הטלביזיה הוא משקולת שמטיבעה את כל הספינה- הגיע הזמן לסגור אותו וכולם יפרחו
    סגור
  • 4.
    כבוד השר,גם העוזר הבכיר וגם חבר הוועד המנהל
    רק הליכוד יכול 11/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ששניהם נציגים מובהקים של המפלגה שלך,הם סוחרי מכוניות ,גם משומשות וגם חדשות ואפילו מבינים ברכבי אספנות. הבעיה היא שרשות שידור צריכה ניהול מקצועי של תוכן ,הבנה בתקשורת וניהול וכח אדם. רשות השידור היא לא גראז'
    סגור
  • 3.
    נכנס חזיתית? מילים מילים כצל הרים (ל"ת)
    השיירה עוברת 11/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לסגור מיד את רשעות השידור!
    עם ישראל חי 11/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נבלות אוכלי חינם,ששודדים ועושקים את הציבור בחסות החוק!
    סגור
  • 1.
    הגנב הראשי בר -מוחא 50 אלף שקל לחוודש
    רן 11/2013/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמדבר על גנבות בר מוחא עם משכורת עתק של 50 אלף שקל לשכה מזכירות ופעם בשנה כנס הזוי. אבל העיקר ארדן הגיע לשם להגיד את דברו
    סגור