מדיה

"עוכר ישראל, סמרטוט, חלאה": נתן זהבי קילל בשידור - 'רדיו ללא הפסקה' נקנסה

קנס של 25 אלף שקל שולש ל-70 אלף, לאחר ששדרנה הפרובוקטיבי התבטא קשות נגד ח"כ ישראל אייכלר. התחנה: "זו סתימת פיות, נערער לבית המשפט"
אלכסנדר כץ |  19
נתן זהבי (צילום: בוצ'צ'ו) (צילום בוצ'צ'ו)
ועדת ערר של מועצת הרשות השנייה, קבעה קנס של כ-70 אלף שקלים לתחנת רדיו ללא הספקה, בעקבות התבטאויות של השדרן נתן זהבי נגד ח\"כ הרב ישראל אייכלר. מדובר על קנס שניתן לאחר שהתחנה נקנסה ב-25 אלף שקלים, והחליטה לערער על קנס זה.

ב-2 תכניות, ב-11 וב-12 ביוני 2013, התבטא זהבי נגד אייכלר, וזאת בניגוד לכללי האתיקה של הרשות השנייה. בין היתר אמר: \"לעומת אפס שכמוך יורם קניוק היה אדם ענק, אתה גמד תרבותי, יצור חסר חוט שידרה, אוכל חינם, מנוול, עוכר ישראל, לא היהדות, עוכר ישראל\".

זהבי פנה לאייכלר ואמר: \"אחרי שתמות מה יישאר ממך? איזה חותם תשאיר על התרבות? כלום, נאדה, גורנישט. ככה נראית הכנסת וככה נראים חבריה, ואם אתה חבר כנסת של מדינת ישראל, טפו עלק אומרים בערבית. טפו עלק! גם יריקה אתה לא שווה. סמרטוט, חלאה, זוהמה! ...בושה וכלימה למדינת ישראל שעל מנהיגיה נמנים אנשים כמו אייכלר. לא הרב, ולא הח\"כ, ולא אמו. הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר!\". בפניה לאלוהים, אמר זהבי: \"אנא ממך בטובתך, שחרר אותנו מהחולרות\".




הוועדה בראשותה של ד\"ר דליה זליקוביץ\', בחנה את הטענות שהועלו על ידי התחנה, וכן שמעה הקלטה של השידור ועיינה בתמליל השידורים. בתום הדיון הוועדה הודיעה כי היא רואה בחומרה את ההתבטאויות הפוגעניות והבוטות לרבות השימוש בהקשרים נאציים, והחליטה להעלות את הסנקציה הכספית לסנקציה המקסימלית האפשרית במקרה זה - 69,700 שקלים.

\"חופש הביטוי הוא ערך עליון אולם, יש להפריד בין הבעת דעה לגיטימית, קיצונית ככל שתהיה, לבין התבטאויות בוטות של שדרן הכוללות ניבולי פה ופגיעה בציבור המאזינים\", מסרה ד\"ר זליקוביץ\', \"\'חופש הביטוי\' קבל כאן פרשנות חדשה והפך להיות עניין של \'חופש הביזוי\'. מה שלא ראוי להישמע ברחוב לא ראוי להישמע גם ברדיו, ואין זה המקרה הראשון ששדרן זה משחרר את חרצובות לשונו באופן שהאוזן התרבותית אינה סובלת\".

לזהבי היסטוריה ארוכה של התבטאויות פרובוקטיביות בשידור. לאחר שכינה את עו\"ד יורם שפטל בכינוי \"אדולף\", בית המשפט קבע כי הוא יפצה אותו ב-35 אלף שקלים . על המשטרה הוא אמר \"סמרטוטים\" ואת הבנקים כינה \"שודדים\", למאזין אחד הוא אמר: \" יא טינופת, ש-10 עובדים זרים יאנסו אותך \", ואילו מאזין אחר זכה לכינוי \" יהודי מסריח \".

מנכ\"ל \'רדיו ללא הפסקה\', איל פאר, מסר לאייס: \"לדעתי מועצת הרשות השנייה טעתה בהחלטתה. זה מרגיש כמו סתימת פיות והשתקת ביקורת לגיטימית. בכוונתנו לערער על ההחלטה ולהביא את הדיון להחלטת בית המשפט, כפי שהחוק מאפשר לנו\".
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    נראה לי שהשדרן ישב כל הלילה ועשה V למי שבעדו
    סטטיסטיקה 15/01/2014 08:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    או כתב תגובות אוהדות לעצמו -נרקסיסט
    סגור
  • 17.
    צ'חצ'ח מצוי -בושה (ל"ת)
    סרג'ו 15/01/2014 08:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    בגיע הזמן לפטר את השמאלני הזקן הזה. פה ג'ורה (ל"ת)
    תקציבאי 14/01/2014 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 15.
    זהביאתה חייב להכנס לכנסת - לפחות תהנה מחסינות (ל"ת)
    דן חסכן 14/01/2014 12:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    זהבי אוהב אותך - כל הכבוד אתה צודק ב100%
    משה 14/01/2014 12:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בישראל צוחקים על איראן ועל החמאס .
    סגור
  • 13.
    זה נבלה וזה טרפה (ל"ת)
    עמי 14/01/2014 10:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    ישראל אייכלר-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא מושחתים 13/01/2014 22:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אייכלר-נתן זהבי
    ג'אי בינאר 13/01/2014 20:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תחזיק מעמד נתן,אייכלר ודומיו מייצגים הכיעור בעם ישראל מאי הבנת עשרת הדיברות והנחלת אמת הדיברות,וסילופי הדברות כפי שהן מוצגות,שכבלו עמנו כעבדים אלפי שנים ולכן,כך אנו נראים,שסועים ואין,אין הם אחינו מכל כיוון שתסתכל עליהם.דפי הזמנים/ההיסטוריה ההוכחה כנגד מוחם האטום,מה הם חושבים,שהחילוניים אינם מבינים התורה ?,הקבלה ?,אוי לביזיון. נתן,אתה מייצגנו במובן מסויים אלה שהתפכחו וממשיכים להתפכח מאחיזת מלתאותיהם-שלשלותיהם לחדרונים וחושך אינטלקטואלי.
    סגור
  • 10.
    נתן זהבי
    גבריאל 13/01/2014 19:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתן היקר. א. לעצם העניין אייכלר צודק בביקורתו על יורם קניוק. בלי קשר לעברו המפואר .יורם הוציא עצמו מהעם היהודי. ב. בושה וחרפה איך שאתה מתבטא אתה יורד לרמה ואפילו מתחת לרמה של אלה שאתה שונא כל כך. אתה לא פחות תת אדם מאייכלר בכושר הביטוי העלוב . אתה אדם מסכן אכול שנאה עצמית. אני ממש מרחם עליך. כדאי שתלך לטיפול פסיכאטרי אולי יוכלו לעזור לך. מסכן שכמותך.
    סגור
  • 9.
    הקנס שהטילו על תחנת השידור -"רדיו ללא הפסקה"
    yigal heffets 13/01/2014 19:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אילולא היה האדם קרוי,חה"כ ישראל איככלר,קנס זה לא היה נולד ובא לעולם,כלל ועיקר.מותר למר זהבי,לומר את אשר על ליבו,גם באם זה אינו מוצאחן בעיני-מישהו,אפילו אם הוא ח"כ! כבודה של הכנסת כבר רמוס מזמן מזמן! אם רק יביט הקונס,על דברי-ימיה,של כנסת-ישראל,הוא ימצא מילים מחרידות,לעילא ולעילא,מאשר אמר מר זהבי,לחה"כ אייכלר!יתירה מכך,ישנה כאן איפה ואיפה מחרידים לצד מסוים מאוד,מדוע אין מענישין,את עוה"ד שפטל?!על דבריו המטורפים,והקשים מנשוא? זהו קנס פוליטי מפלגתי לעילא ולעילא!
    סגור
  • 8.
    מה שכן, הוא ילד טוב ירושלים ליד עו"ד שפכטל :) (ל"ת)
    משעשע 13/01/2014 16:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טיפשים.
    יצחק 13/01/2014 19:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זהבי היה גס רוח וישאר גס רוח רק טפשים נהנים מהגסות שלו. צריך להוריד אותו מהשידור.רוצים להנות? תביאו קומיקאי ולא גס רוח.
    סגור
  • 7.
    צודק בכל מילה מה הבעיה? ולעשוק אותנו מותר??? (ל"ת)
    מעריצה 13/01/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    רדיו זול זול מי שומע כזאת תוכנית (ל"ת)
    אלכס 13/01/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מילים עלולות להרוג?
    יצחק 13/01/2014 11:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמעתי ממר זהבי פעם שמילים עלולות להרוג? יתכן שמישהו עלול לחשוב שכדאי להרוג את אייכלר, כי הוא ”מנוול וחלאה” ? האם מי שהיה מדבר כך נגד מי שאינו חרדי, היה עומד לדין על הסתה לאלימות? 
    סגור
  • 4.
    עד שמישהו אמיתי אומר דברי אמת מנסים להשתיקו
    הכתום 13/01/2014 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהבי! אתה אדם ישר שאומר מה שמליוני אנשים היו רוצים להגיד אך אין להם את הבמה אוהבים אותך
    סגור
  • 3.
    נתן דורש ממך לפתוח חשבון בנק לתשלום הקנס
    YL 13/01/2014 11:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכבוד הוא לי ולעוד רבים אחרים להשתתף בתשלום
    סגור
  • 2.
    דעה אישית
    יוסי 13/01/2014 11:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גדול אתה זהבי:)
    סגור
  • 1.
    ישר כוח זהבי!
    עמית 13/01/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל מילה בסלע! שמח שעשו עוד פרסום ועוד אנשים קוראים ומאזינים לדברים החשובים של נתן. איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש הזה
    סגור